Stolt mamma Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Jenta mi har fått ørebetennelse.. Har fått antibiotika og øredråper. I går gikk det greit - hun svelget unna når jeg tok litt og litt fra sprøyta inn i munnen. I dag tidlig gikk det greit etterhvert da hun fikk klemme ut av sprøyta i en kopp og drikke selv.. Men i kveld.. Hun nektet plent! Det var ikke håp.. måtte tvinge henne.. og da spyttet hun ut og brakk seg.. Huff.. skjønner ikke hvordan jeg skal få i henne dette jeg. Har også sagt at hun skal få noe godt hvis hun er flink.. men ikke engang det hjelper. Blande ut med saft e.l går ikke her da hun ikke vil ha annet enn vann og melk.. Nå har hun sovnet.. gråt seg i søvn fordi vi "krangla" om antibiotika, så øredråper og til slutt tannpuss.. Jeg merker at jeg blir så irritert.. så da sitter jeg her og føler meg som verdens værste mor.. Noen som har noen tips til hvordan dette kan gå lettere?
Honningmelon Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Når mine barn har slått seg vrang har vi gitt de det med tvang. Holder de fast, tar sprøyta langt nok bak i halsen, uten at de brekker seg og inn mot kinnet. Kan også holde for nesa dems, for da må de svelge. Vil de ikke, så må de. Medisin er viktig for å bli frisk.
prekæs Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Har vel sagt dette tidligere. Prøv med å blande i iskrem. Det fungerte på jenta mi. med yngstemann var det enkelt. han trodde han fikk gotteri og likte smaken. Problemet blir at senere må du venne ungen av med is 3 ganger i døgnet:)
Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 lille gutt på 2 har hatt ørebet. 4 ganger.. sliter sikkelig med det og han har fått med for nesten hver gang.. en gang fikk han en med jordbær smak, og det var hvit og litt mere tykk flytenede.. den svelget han ned som det skulle være saft... og neste skrek etter mer en annen gang fikk vi en helt annen en, som var rød tynn flytende. husker ikke helt hva noen av med het nå i farta. men vi måtte vinge han og kjempe med han får å få det i han.. men jeg tror han ikke hadde blitt frisk om vi ikke gjorde det. så har jeg også sett en smokk på apoteket.. som er får å gi med. til de små.. kanskje noe å prøve
Stolt mamma Skrevet 27. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2007 Hun er 2 år.. og hun snakker veldig mye om at hun har vært hos doktor`n fordi hun har vondt i ørene.. Men skjønner nok ikke at å ta medisiner vil gjøre henne frisk.. Kanskje jeg skal prøve å blande det i is.. Is er hun jo glad i.. hehe. Det står at hun skal ha det før mat, men det er vel ingen krise å få det etter mat kanskje.. Litt dumt å starte dagen med is.. hehe.. Men - da er det altså ikke bare jeg som holder fast og tvinger da.. Det er så vondt å måtte gjøre det.
brooklyn Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 hvis det ender med at de brekker seg om du gir med tvang, kan du bruke mitt bestikkelsestips, i nødstilfeller. har brukt det to ganger og det funket begge gangene.... Han skulle få antibiotika ene gangen, og han er 2 år og for liten til å skjønne at han blir frisk av det. Så jeg hentet antibiotikaen og jeg hentet en liten kopp med chips. chipsen stod på bordet slik at han så den. han skjønte tegningen med en gang. Etter litt mukking og surmuling, tok han antibiotikaen sin og fikk noen flak med chips som premie. Jada, helt sikkert noen som synes dette var forkastelig, men med surkling i brystet og lei hoste og slikt, synes jeg det var vel verdt det, han har heller ikke mast noe på chips etter det.
Stolt mamma Skrevet 27. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2007 Gjorde det i dag tidlig.. men ikke nå i kveld.. Mulig det var det som gjorde at hun slo seg vrang. Sa jo at hun skulle få hvis hun var flink.. Men jeg fant ikke fram.. Ikke lett dette... Gleder meg til lørdag - da skal vi være ferdig med kuren
Gjest Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Du får henne ikke til å svelge tabletter da? Det var det eneste som funka her etter hun fylte 2år... Så de gangene hun har fått antibiotika så har jeg bedt om å få det i tabl.form. Gir henne en tabl og hun svelger ned med vann, hun synes det er myyyye bedre!
Stolt mamma Skrevet 27. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2007 Det har jeg ikke prøvd - har ikke tenkt på det en gang. Skal jammen be om det neste gang.. Takk for tips
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 snuppa går på antibiotika nå, og jeg bestikker henne m et par non stop når hun har tatt medisinen, legger de v siden av henne. det funker sånn halvveis, må tvinge det i henne likevel, hun nekter og hyler... huff det er fælt, men viktig å få tatt den!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå