Gå til innhold

DERE SOM GIR FLASKE!! ET LITE SPØRSMÅL ;) ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gi mer tillegg på kveld, og en flaske på natt til tutta..

så nå har jeg handla inn sånn NAN pulver.. men har et par spm.. siden jeg har vannkoker kan jeg koke opp vann til flaska,enkelt og greit.. men det tar jo så lang tid å kjøle den ned.. og ser ikke for meg at jeg gidder stå å vente på at det skal blir kaldt nok, midt på natta, når mini er sulten og jeg er stuptrøtt;) dessuten blir det jo dyrt å kjøpe disse ferdigpakkene med NAN hele veien oxo..selvom de er suuupre;)

så da var spm... kan jeg koke opp vann, helle over så mye som jeg skal ha i en flaske. og sette den i kjøleskapet..

for så å varme vannet i flaska i mikroen når det skal brukes? før jeg hiver pulver oppi alså..

Eller må dette varmes opp i et vannbad?

Kan jeg i det hele tatt lagre vannet i en flaske? tar seff sånn lokk inni, sånn at det blir tett....

Håper på svar raskt... ;) ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan fylle på flasker med vann og sette i kjøleskapet og varme opp senere med varmt vann fra vann kokeren:):) det gjø i alle fall vi. men vannet bør vel ikke stå mer enn et døgn tror jeg..

Skrevet

Les på flaskeposten.org også, der står det masse bra tips! Ja du kan sette flasker med kaldt vann i kj.skapet og varme i mikro:)

Skrevet

Kommer litt an på hvor gammel babyen er, men det jeg har gjort (siden han var ca 7 mnd eller noe sånnt) er å enten koke vann i vannkoker og spe på med kaldt vann fra springen, eller ha kaldt vann i en kasserolle og varme det til det er lunket (går fort). Sikkert mange som syns jeg er helt tullerusk som ikke koker vannet, men ungen spiser på alt mulig ellers, og til maten får han kaldt vann rett fra springen. Så jeg orker ikke koke. Gav han også vann rett fra springen å drikke fra han var ca 6 mnd. (før det drakk og spiste han bare mm.

Skal sies at de på sykehuset da han var født gav han vann fra springen... Så jeg har kokt flasker, smokker og utstyr, men anser springvannet (ikke varmvannet, siden det har ligget i varmtvannstanken en stund) som rent nok for både store og små :)

Skrevet

okei.. tusen takk for svar.. da skal det kokes opp vann og plasseres i kjøleskapet;)

Skrevet

helt enig med deg her anonym.. enkelte er veldig hysteriske. har hørt at fra ca 5 mnd så er det ikke nødvendig å koke vannet lenger.. tror ikke dem var så nøye på dette før i tia når vi var små og vi har jo klart oss vi..

Skrevet

Noe som er enda enklere om du har en god termos, er og koke opp vann og fylle på termosen når den er temperert....så er det bare og ta med flasker termos og pulver på soverommet om natta så slipper du og stå opp av senga i løpe av natta.

Skrevet

Når jeg lager flaske til lillegutt koker jeg vannet i vannkoker, har i pulver og setter flasken i kaldt vann. Da tar det bare noen minutter før den er nedkjølt til passe varme.

Skrevet

pulveret skal ikke i vann som er varmere enn 40 grader... ødeegger noe greier i melken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...