Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Er 30 uker på vei, og har hatt halsbrann i nærmere 2 måneder allerede. Den siste måneden har det bar blitt verre og verre, og jeg er nå avhengig av å ta flytende Gaviscon mange ganger om dagen. Etter at jeg har spist begynner det alltid igjen. Innimellom, når jeg er på jobb og går lenge uten medisin, så har jeg sterk brann i halsen hvert 3-10 minutt. Det gjør såpass vondt at jeg ikke greier å snakke mens det skjer for eksempel. I det siste har jeg også begynt å bli litt uvel, har ikke matlyst. Og av og til brenner det også i halsen mens jeg spiser. Pluss en del andre symptomer da selvfølgelig : ) Er noe sykmeldt, og kommer meg slik gjennom dagene Er det noen her som er såpass plaget av halsbrann at de blir sykmeldt pga det? Hvor mye i så fall? Noen som har noen andre tips som kan hjelpe? Har prøvd banan, mandler og lovehearts uten noen virkning.Har osgå sluttet å drikke den ene kaffen om dagen,
ehtaner84 Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 drikk melk. og sitt rett-opp-og-ned 30 etter et måltid. la maten få synke ordentlig. dette fungerer får meg.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Ikke spis sitrusfrukter, klementiner, sterk mat, fet mat, tomat og tomatprodukter, bruk lite salt, ikke fint brød, AGURK er faktisk ikke bra, ikke druer heller. Ikke spis brunost, servelat, kaviar osv. Ikke juice! Spis i stedet grovt brød, youghurt, kulturmelk, nøytrale pålegg (gulost, skinke, makrell, fiskepudding) kokt fisk. Og ikke minst, spis bare litt om gangen, spis heller ofte.. Kaffe er ikke bra... Og gløgg har en voldsom tendens til halsbrann her... Med andre ord, et sinnsykt kjedelig kosthold... Men vet hvordan det er, ingenting som hjelper virker det som. Men holder du deg unna det som står her så blir det kanskje bedre.. Var det rådet jeg fikk.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Jeg synes melk og meieriprodukter er noe av det værste for halsbrannen. Det føles godt i det jeg drikker det, men så blir det tusen ganger værre etterpå. Jeg synes det hjelper å drikke mye vann og å spise rå gulrøtter.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Tygg lovehearts, spis banan sakte, sitt og ikke ligg etter måltider. Loveheart var det en annen her inne som tipset om og det hjelper meg 100 ganger mer enn reseptfrie tabletter på apoteket. Loff med brelett funker også.....pluss vanlige hveteboller. Dette er sikkert ikke såkalt sunne hjelpemidler, men de hjelper og jeg verken røyker eller drikker !!!
Buff Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Jeg har ikke prøvd det sjøl, men har hørt at det skal hjelpe å kutte ut alt som er kli eller altså skallet på hvetemel... Det blir vel alt grovt brød med andre ord. Lykke til!
pablo Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Jeg fikk noe av legen min, da jeg har hatt spiserørsbettennelse tidligere. Husker ikke helt hva det het, men det var brusetabletter. Og det var på blå resept. Helt herlig,jo det hetRanitidin Alpharma 300 mg. Tok det etter behov , dvs bare en gang daglig altså...helt ufarlig for barnet,,,,
ruffen Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Ser det er mange motstridende råd her, men kan bare si det som har hjulpet meg. (Men har nok ikke vært SÅ plaget som det du er.) Ikke spis kveldsmat sent på kvelden. Knekkebrød med mildt pålegg, f.eks ost, til kvelds, eller noe annet som gir magen noe å jobbe med. IKKE spis banan! Det er det verste jeg kan spise ihvertfall. Eple er også fælt. Prøv å unngå søte ting, som sjokolade etc. Brus er bannlyst! Har du prøvd om rå gulrot kan hjelpe? Prøv om det kan hjelpe med litt "lettere" middel enn Gaviscon f.eks Samarin på dagtid. Det hjelper meg gjennom dagen. Gavisconen har fast plass på nattbordet. ) Lykke til! Halsbrann er fryktelig plagsomt, men kan trøste deg med at for min del så forsvant halsbrannen faktisk så fort ungen var ute! Så gled deg til det! ) Kunne drikke eplejuice få timer etter fødselen. Helt fantastisk. Livet består av små gleder...hehe..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Samme her:) Bruke noen tabletter for det,tyggetabletter,ikke farlig for noe,gavison tror jeg det heter,kjempe effektivt:) Tror ikke halsbrann er nok til sykemld,de fleste gravide sliter med det i slutten av svangerskapet,har også hørt at lovehaerts skal funke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå