Noah 21.05.08 :) Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 hvor mange uker var dere da dere sluttet?
Gjest Orkideen Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Jeg tok folat de første tolv ukene. Etter tolvte uke er ryggmargen lukket, og man trenger ikke lenger å ta folat daglig.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Man bør absolutt få tatt folat ut de første tre månedene. Jeg hadde et glass med 100 tabletter, som jeg begynte å ta da jeg visste jeg var gravid (4 uker på vei). Så det vil si at da jeg var kommet tre måneder på vei, så hadde jeg fortsatt endel av tablettene igjen. Jeg tenkte at jeg liksågodt kunne fortsett med dem, og få brukt opp glasset. -Og så tenkte jeg at det sikkert bare er positivt å ta de litt lenger... Men da jeg var hos jordmor når jeg var 14 uker, sa hun at om jeg ikke hadde sluttet med dem allerede, skulle jeg slutte nå. Var ingen mening med å skulle ta dem lenger.
Phantom´ Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 13-14 uker. Som de andre under her spiste jeg tomt glasset. Men jeg nådde to glass jeg da... spiste det en stund før jeg ble gravid også.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 man skal ikke ta folat etter uke 12 da folaten ødelegger No bvitamin opplegg
*LilleTroll + spira Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Etter 12 uker holder det med en vanlig multivitamin f.eks Den inneholder også folat. Som det ble nevnt over er det 1 mnd før graviditet (dersom man får / rekker planlegge) samt 12 uker etter som er anbefalt!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 jeg tok ikke før jeg ble gravid.. begynte da vi skulle prøve..men etter 2 år prøving er det lissom begrensa om hva man tar før graviditet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå