Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på ca 15 måneder har litt irrirert hud i armbøyen.... Hva kan det komme av?

Det begynte for to uker siden da jeg kjøpte en ny pyjamas på H&M som vi tok på med en gang fordi vi ikke hadde noen annen ren... Hun brukte den i to netter men det virket som om hun klødde og hun sov unormalt urolig med den på. Det rare er at utslettene eller irritasjonen ikke har gitt seg enda? Hun har aldri hatt hudproblemer tidligere. Det har også blitt kaldere her vi bor... kanskje det har noen sammenheng med det?

Noen med erfaring som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres ut som atopisk eksem. Prøv med en god og fet krem, gjerne Aderma eller Locobase.

Skrevet

Hva vil atopisk eksem si egentlig? Vi bor ikke i Norge så jeg må finne tilsvarende kremer her ev...

Skrevet

Nå har jeg funnet denne artikkelen om atopisk eksem:

http://www.helsenytt.no/artikler/atopisk_eksem.htm

Jeg er ikke helt sikker på at det er det hun har, for hun klør ikke nå. Det var bare de nettene med pyjamasen før den ble vasket... Tenker at de stoffene den hadde irriterte huden? Huden hennes flasser heller ikke... Den er bare litt rød og tørr... Eller? Ingen i familien har problemer med eksem så jeg har ingen erfaring med slikt...

En venninne anbefalte meg å forsøke å smøre med purelan i noen dager. Hun hadde fått tips fra legen sin om at i noen tilfeller hvis huden blir irritert kan det være den bare trenger litt tilførsel av fett for å hele... Jeg har akkurat begynt med det...

En annen ting kan selvsagt også være allergi... men hun har ikke reagert på noenting til nå som jeg har merket... I beg. introduserte vi en og en ting, nå spiser hun for det meste som oss. Det eneste vi spiser mye av nå som jeg kan komme på, er mandariner... men kan ikke tro det er det heller...

Skrevet

ps: Duogjegogvito!, tusen takk for at du svarer!

Skrevet

Var bare innom og tittet igjen... ingen flere med erfaringer?

Skrevet

Har ingen erfaring, men dytter jeg :-)

Skrevet

Nå kan jeg ikke definisjonen på atopisk eksem, men ville bare si at jeg ofte hadde eksem i armbøyen uten noen spesiell grunn da jeg var liten. Det kom og gikk, og ble bare kalt "kontakteksem". Ikke noe farlig, og ikke kronisk. Når det kom smurte jeg tynt med kortisonkrem, så gikk det en dag eller tre og så var det vekk.

Skrevet

Tusen takk! Hm... det kan godt være det er noe slikt...

Skrevet

Ville bare si... Det ser ut som om purelanen hjelper...

Skrevet

Hei igjen!

En stund siden jeg var her, så derfor ikke spm ditt.

Så bra at det ser ut som om Purelan hjelper. Sønnen min har atopisk eksem og har aldri sett ut til å klø av dette. Ofte hjelper en god og fet krem, men i perioder må vi til med stekere lut :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...