Gå til innhold

Noen som har erfaring med igangsetting?(samme som 3 trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I onsdag neste uke skal de vurdere om jeg blir satt igang pga vekstavvik på 16%. Er det noen der ute som har erfaring med igangsetting? på onsdag til uka vil jeg være 38+4.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ble satt i gang en uke før termin sist pga søvnmangel. Det gikk fort og var veldig intenst. Rakk ikke bedøvelse, det hele var over på 8 timer. Håper jeg slipper å bli satt i gang denne gangen

Skrevet

Oj,det var raskt!!! er det vanlig at alle som blir igangsatt går det så fort med? er jo ikke bra at det går for fort heller...

Skrevet

Hvordan fant du ut at du har vekstavvik på 16%? Lurer bare fordi sf målet mitt ikke har vokst på 4uker...er nå 37+1 og har sf mål på 30, skal på ul fredag for å sjekke..men er ditt sf mål også lavt?

Skrevet

jeg blei satt i gang i uke 38+1. han var litt i minste laget. 2,6kilo (hadde ikke vokst heller på noen uker)

nå slapp jeg hele modningsprossessen fordi jeg allerede hadde 3cm åpning og var moden, de tok vannet med en gang og satte meg på drypp. 4timer fra første rie til han kom ut.

vis du ikke er moden enda så blir det sikkert modningspiller. det kan ta lang tid har jeg hørt. men da har man ihvertfall muligheten til fødselen starter av seg selv etter at man har blitt modnet. starter det ikke, eller er riene lite effektive, tar dem vannet og så blir man satt på drypp.

har ingenting å sammenligne med siden dette er den eneste måten jeg har født på men de sier at rier fra drypp er mer intense enn egne rier. det er lite pauser imellom, den ene avløser den andre. men til gjengjeld tar det gjerne kortere tid. (tok 4timer for meg, jeg var førstegangs) jeg brukte bare lystgass da det ikke var tid til epidural. (ville ha men rakk ikke. glad for det nå!!!)

Skrevet

det gikk veldig fort da det først kom i gang. men jeg brukte 50 min på å trykke han ut. (3timer med åpningsfase bare) veldig kontrollert. gjorde absolutt ingenting at det gikk så fort fordi utdrivningsfasen var lang og kontrollert.

Skrevet

Hei Jentebaby19.12:

Jeg målte ikke SF mål, så vekstavviken på UL, der de måler hode og mage. Jeg går jevnlig til UL kontroller, har lege på sykehuset og tar UL hver gang jeg er der. Får dette tilbudet fordi jeg har epilepsi. Men SF målet mitt var ved siste kontroll (på fredag 23.11) mellom 33 og 34 cm jeg var da 36+6.

Skrevet

Jeg ble satt igang fredag formiddag og lille kom litt over ti på kvelden lødag, så det er ikke alle det går like fort med. Tror jeg var relativt moden.

Skrevet

Jeg var ikke moden. Ble igangsatt kl. 08 på fredag, og jenta ble født 12.23 på lørdag. - så det tok sin tid, - men når jeg først var moden gikk det ganske fort!

Skrevet

Jeg var ikke moden, ble satt i gang med modningspille kl 09.30. Murringer og svake rier fra ca 14. Hadde 4cm åpning kl 15.45 og da tok de vannet. 5 cm kl 17.03 og 7 min etter var frøkna ute. Var 12 dager på overtid.

Ble satt igang første gang også, 17 dager før termin. Modningsgel torsdags formiddag og kveld, vannet gikk kl 16 samme dag. Dagen etter kl 11, 4 cm åpning og klokka 14 var han ute.

Har bare positive erfaringer med å bli satt i gang. Gikk fort og greit for min del :- )

Skrevet

Takk for alle svar, er nå veldig innstilt på at jeg blir satt igang så det er nesten slik at blir jeg ikke det så blir jeg skuffet...

Tiden får vise.......blir jeg satt igang så blir det 12 dager før termin.

Skrevet

ikke alle det går raskt med nei... var ikke moden jeg. ble satt igang fredag 09.00 og gutten var ute MANDAG 12.25 (resulterte i katastrofesnitt)

Skrevet

Jeg ble også satt i gang og det tok 2 døgn, de måtte ta vannet mitt 2 ganger og jeg hadde 6 forskellige jordmødere,men hun jeg hadde på slutten(hadde hatt henne dagen før også,jeg ble så glad når hun kom i døra:))hun var helt fantastisk.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...