Gå til innhold

Det er jo helt latterlig hvor naive folk er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på tråden som nonnigs eller hva hun kaller seg skrev om norsk landbruk. Har sett samme dokumentaren, og det var skremmende! Er så enig i alt du skriver nonnigs! Men virker som folka her inne ikke klarer å aksepter å se sannheten i øynene om hvor fælt det står til her i landet. Og helt enig i at vi burde droppe de store merkene som Gilde og Prior, og Tine. Ikke bare driver dem med masse ulovlighetr, dem lyve også så det renner av dem! Ja jeg har blitt vegetarianer etter å ha sett hvordan realiteten er. skal jeg spise kjøtt så blir det økologisk!

Stå på nonnigs og ikke la kaklekjærringene ta deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ja jeg velger å være anonym her for er redd for å bli hetsa slik som nonnigs!

Skrevet

Jeg ble veggis da jeg var 16 pga. at noen i familien jobba som slakter. Det er MYE folk ikke vet om denne bransjen, og å tro at ingenting skjer i snille Norge er helt feil. De fleste jeg kjenner vil ikke vite noe om det, bare fortsette å spise det uten å tenke på hvor det kommer fra. De kan skylde seg selv.

Skrevet

Oj oj :-D Takk for støtten anonym :-P Liker meg bare bedre og bedre på kranglesiden jeg hihi. Men, jeg vil nå ikke akkurat si at jeg ble hetset da ;) Folk må jo mene hva de vil, men som dere begge sier så vil de ikke se sannheten i øynene. Det er greit å kunne lukke øynene og bare leve videre i en halvfalsk verden, men det klarer ikke jeg =) Og til de på den tråden på skravle som spurte om ikke jeg burde bli vegetarianer..(gidder ikke dytte den opp) Selvfølgelig har jeg blitt det etter at jeg satte meg skikkelig inn i hvordan systemet er ;-) Så sånn er det med den saken. Ja dere får skylde dere selv den dagen dette blir oppdaget av flertallet og det faktisk blir gjort noe med! Og selvfølgelig kose dere med kjøttet fullt av hormoner (som det er bevist at bla. gir kviseutbrudd! hehe) og unødvendig antibiotika i kroppen. Det er bra det :-P

Ha et trivelig måltid *fnis*.

Skrevet

Gilde fikk for en tid tilbake påpakning for hvordan de behandlet dyra før slakting. Jeg er en aldri så liten dyrevenn, og tenkte at da ville jeg faen meg ikke kjøpe Gilde mer, men det var kjempevanskelig!

Skjeggerød, for eksempel, det er også Gilde! Eller var det Slakter'n? Jeg husker ikke, men ville gjerne hatt en liste over mat som var preparert på human og skikkelig måte.

Og det er HVERT FALL IKKE halalkjøtt-DET er brutalt, det!!

Så syng ut hvis du vet noe!

Skrevet

Det beste argumentet folk kommer med når de nekter å innse at slikt misbruk forekommer er: Men ikke her i Norge, vel! For det skjer jo aaaldri noe ulovlig eller galt i Norge? Her er vi alle så realle og ordentlige! Yea right!

Skrevet

Uff ja - har også en i familien som jobber som slakter.... (han forteller mye ekkelt...), og spiser lite kjøtt fra Gilde, og klarer ikke kylling fra Prior lenger.

Sammenlign lukt og smak når du steker kyllingfilet fra henholdsvis Prior og fx Stange... det er ille.... Synd at det skal være så jævla dyrt med de gode varene, men jeg spiser det heller litt sjeldnere enn å støtte Prior.

Skrevet

Helt enig! Det er få i slakterbransjen som spiser pølser, har jeg hørt. Snart vil fok innse hva de har putta i seg i alle disse år, og da blir det nok flere vegetarianere, ja!

Skrevet

Dette syns jeg blir helt idiotisk! Det er klart at det skjer MYE syke ting i Norge, innenfor matproduksjon, barnehage/skolesektoren, helsevesenet, politietaten, forsikringsselskap osv osv....

For å sette det veldig på spissen, viss et barn blir seksuelt misbrukt på en skole så kan jo ikke alle foreldrene ta barna sine ut av skolen for ja da vil de ikke gå der mer..... Dette var et fælt eksempel,men dere skjønner teininga....

Ingenting er perfekt, men er det en ting vi kan være rimelig sikre på i dette landet så er det iallefall maten!!

Skrevet

Jeg forstår hva du mener, men tror likevel det er lurt å følge litt med, og ikke bare anta at alt er i orden... Men det er nok verre i feks. Sverige og Danmark, tipper jeg.

Skrevet

hehe loppelura loppelura, NAIV! Men kose deg med kjøttet du med god samvitighet!

Skrevet

det er nok mye svin på skolen i kjøtt/fiskediskene...men vet du..jeg liker å være lykkelig uviten om det..hvis man skal gå i dybden på alt ville det ikke vært noe å spise...nei,la oss få mat i slanger... :)

eventuelt kan vi leve på tabeletter og ikke virkelig mat..da blir alt myye bedre!!!

BornFree

Skrevet

Det finnes faktisk en mellomting mellom å være totalt ukritisk til hva du spiser og å ønske å få mat i slanger. Det er litt for teit å sette ting så veldig på spissen, for jeg tror egentlig at du forstår litt mer enn det virker som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...