Gå til innhold

Noen som har erfaring med igangsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I onsdag neste uke skal de vurdere om jeg blir satt igang pga vekstavvik på 16%. Er det noen der ute som har erfaring med igangsetting? på onsdag til uka vil jeg være 38+4.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ingen erfaring med igangsetting, men leste innlegget ditt lenger nede og tenkte å svare på det da jeg er i samme situasjon. Da jeg var hos legen forrige uke fant legen ut at symfysemålet mitt hadde flatet ut, og i tillegg var hjerterytmen høy. Ble sendt på ultralyd, hvor de fant et vekstavvik på 20%. Mengden med fostervann var imidlertid relativt høyt, så det skulle indikere at morkaken fortsatt fungerer bra. Hjerterytmen hadde også roet seg.

Legen sa ikke noe om igangsetting, men er nå forberedt på at dette kan skje. Skal til legen igjen torsdag og måle hjertelyd, kanskje i en halvtime for å se om babyen er stresset. Er veldig spent nå. Er i uke 36, så synes det er litt tidlig eventuelt å bli igangsatt.. Samtidig er det urovekkende å tenke på at babyen kanskje ikke får nok næring. Hun er heldigvis like aktiv som før, noe som roer meg noe.

Holder også på å pakke sykehusbagen, he, he.. Skal ha den ferdig idag, for sikkerhetsskyld!

Lykke til med kontrollene, og hold oss oppdatert!

Skrevet

Jeg ble satt igang på overtid med første, er veldig spent på om det skjer igjen, men da nekter jeg å vente så lenge. Da blir det andre boller! Jeg ble satt på drypp. Ble strippet aller først, og de prøvde å ta vannet (jeg hadde så og si ingenting), så godt de satt igang når de gjorde. Snuppa mi hadde gått ned i vekt pga overtiden. Jeg fikk lystgass, deilige greier. Etter hvert fikk jeg også epidural, det hjalp masse. Jeg ble satt igang 8 på morgenen og kl 15.53 samme dag var snuppa ute, så det tok ikke lang tid. Hadde pressriene vart 7 min lengre hadde det blitt keisersnitt. De gav meg 30 min på pressriene, godt jeg ikke hørte det for da hadde jeg gitt opp. Til sist vil jeg si at alle igangsettinger er forskjellige. Lykke til ;o)

Skrevet

Heisann;)

Har erfaring med igangsetting. Ble satt i gang etter 18 dager på overtid. Fikk en pille opp i skjeden, og måtte ligge på en seng i 1 time, helt rolig for at den ikke skulle gli ut igjen. Deretter fikk jeg dra hjem en liten tur, i og med at jeg ikke kjente noen ting.

Kom tilbake til sykehuset og fikk satt på ctg som registrerte tak/kynnere. Hadde litt kynnere, så måtte sove over på føden. Fikk en stikkpille-paracet for å kunne sove. Våknet så opp dagen etter, og de få taken jeg hadde var borte.

Så tok de vannet på meg, tok en sånn "plastikkpinne" med krok på og lagde hull i fostersekken. Ble deretter satt på drypp, for å fremkynne rier. De kom ganske fort. Fikk så lystgass, og epidural senere på ettermiddagen.

Men det hele endte i keisersnitt, i og med at gutten min hadde kommet skjevt ned i bekkenet og satt fast. (stanget inn i ene siden).

Så igangsettingen fukket ikke i seg selv, men fikk han ut og det var det jeg ville etter mange dager på overtid.

Fra de satt meg i gang til han var ute, tok det over 40 timer, og ca 15 timer med rier. Men han kom da tilslutt, etter 20 dager på overtid.

Lykke til, er ikke noe ekkelt eller vondt. Men hele prosessen kan ta litt lenger tid, enn hva den ville gjort hvis det staret av seg selv, men det trenger ikke å gjøre det. Kan gå fort også, det vil tiden vise;)

Kommer noe fint ut av det tilslutt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...