Gå til innhold

har tatt lakserolje

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

tok en ss lakserolje blandet i cola igår,

fikk noen kynnere and thats it..

tok igjen idag 1 ss med et glass cola,

har ikke skjedd noe idag heller,

tar jeg rettog slett for lite?

fikk ikke noen dobesøk engang skjønner dere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kan du ikke prøve med 2 ss da?=) Kanskje det hjelper..Det gjorde svigermoren min=)

Skrevet

Oi, oi, oi... Ikke ta lakserolje!! ;o)

Du kan risikere styrtfødsel og veldig revning nedentil. Lakserolje skal ikke brukes av gravide, og er et gammelt kjerringråd bare;o)

Problemet med lakserolje er at man kan starte en fødsel før man er moden for det, og det kan resultere i ekstreme smerter og rask fødsel når kroppen egentlig ikke er helt klar enda. Vet om flere som advarer mot lakserolje nettopp fordi de har opplevd voldsomme smerter og totalruptur.

Lykke til!! Du er nok snart i mål uansett =)

Skrevet

Du burde ikke ta mere lakserolje, hvis du ikke fikk noen effekt av det du allerede har tatt, kan det være et signal om at kroppen ikke er klar enda. Du er jo ikke en gang med termin... Skal du tvinge beibien ut med å trykke i deg lakserolje? Håper du ikke tar mer enn 1 ss, det er ikke å leke med. Som noen over her sier: du kan få en dramatisk fødsel, noe som kan få følger for både deg og beibien.

Jeg har, bare for å ha det sagt, tatt lakserolje for å starte en fødsel. Jeg tok 1 ss to dager på rad. Det tok noen timer fra siste skje til annet gikk, men jeg ar på overtid og var moden m 1 cm åpning. Jeg hadde en bra fødsel, (eneste negative var at forstervannet var misfarget.) Likevel blir jeg ikke å gjøre det igjen, og ihverftall ville jeg aldri begynt å gamble med å ta mere lakserolje.

Lykke til.

Hilsen ei som snek seg inn fra andre trimester.

Skrevet

lakserolje står faktisk på en av kjerringråd sidene å er ikke farlig slik som mange av dere mener....den funker visst kroppen er klar...jeg har tatt dette 2 ganger å har ikke hatt noen styrt fødsel på noen av dem,d satte bare i gang rier å man får ikke missfarget fostervann av d....på apoteket fikk jeg beskjed om å ta en å en halv spise skjei å etter 3 timer skulle jeg gjenta d å så ikke ta mere..lykke til....

Skrevet

Selvfølgelig går det alltid bra for noen (eller mange) :o) Men er det virkelig verdt å ta den sjansen?

Hva hvis man er så uheldig å oppleve noe av det som er nevnt over? "Joda, jeg fikk totalruptur og må sy sammen alle musklene fra skjeden og bak til endetarmen.... Men jeg slapp ihvertfall å gå lenge over termin." ;p

Misfarget fostervann er ikke en følge av lakserolje i seg selv da, men babyen kan bli stresset og dermed bæsje:o)

Skrevet

Jeg tok ei halv flaske

Skrevet

Jeg brukte lakserolje ved forrige svangerskap. Tok det et par dager og vet ikke om det er riktig, men vannet gikk noen dager senere og datteren min ble født på termin. Ingen styrfødsel eller revning. Helt normal fødsel, fra vannet gikk til hun kom gikk det 7 timer og ingen komplikasjoner. Kommer til å gjøre det samme igjen i uke 39 +. Har ingen interesse av overtid så lakserolje, masser av sex pluss trapper blir samme oppskrift for meg.

Skrevet

Jeg er i uke 39 nå, og har fått beskjed fra legen om at det beste for meg å babyen er om jeg føder snart pga høyt blodtrykk osv. Kan jeg prøve å ta sånn lakserolje? hvor får jeg kjøpt det å hvor mye hjelper det? er moden, det har vi sjekket.

Skrevet

Kusina mi frarådet meg på det sterkeste da hun tok lakserolje og ble kjempedårlig. Spøy og satt på ramma i tre dager og endte opp med å være utslitt da fødselen startet et par dager etter disse tre dagene. Tanta hennes igjen fikk styrtfødsel og revnet da hun tok lakserolje. Hver sin lyst, men jeg ville ikke gamblet musa mi:)

Skrevet

Prøv akupunktur heller, skal love deg det setter fart på sakene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...