Gå til innhold

5,5 mnd og ikke tegn til å rulle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når han ligger på ryggen, tar han tak i leker som ligger ved siden av han, eller leker med babygymen hvis jeg setter den over han. En sjelden gang leker han med tærne sine, og da hender det han ruller over til en side. Altså ligger på siden. Vet jeg ikke skal sammenlikne han med andre babyer, men i barselgruppa vår snur alle babyene seg rundt fra rygg til mage... Er det noen måte vi kan trene på? Eller gjør han det når han er klar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min er også 5,5 mnd, hun snur seg heller ikke fra rygg til mage (hun snur seg motsatt da). jeg leste et sted at det er ved 6 mnd alder at de snur seg fra rygg til mage. Dattern min ligger på siden og snur ansiktet, men kommer ikke rundt pga armen er i veien, men de klarer det nok en dag, både din sønn og min datter, trenger bare litt tid.

Skrevet

Jenta mi begynte med det noen få dager før hun ble 6 mnd. Tror ikke det er så veldig unormalt.

Eldstejenta snudde seg da hun var 4 mnd.

Skrevet

Helt normalt, slapp av! Det kommer helt plutselig, og selv om det sies innen ca 6 mnd, så kan de godt være 7-8 mnd uten at man trenger å bekymre seg, hvis ikke ungen er veldig treg på mange områder (lyder, kontakt, osv).

min var 5,5 mnd da han plutselig klarte det. Han ålte seg fremover fra han var ca 7 mnd, men lærte ikke å krype før han var 10 mnd. Noen kan gå når de er 8 - 9 mnd, men det betyr ikke at de som er tregere er unormale!

Skrevet

Min rullet ikke rygg til mage før hun var 5,5mnd. Nå er hun 10mnd og går!!! hun har gått de siste 3 ukene.

Skrevet

Hei du!

Snuppa mi på litt over 7 mnd begynte å snu seg fra rygg til mage først i forrige uke! Hun har snudd seg fra mage til rygg en stund da, for å ligge på magen er ikke akkurat favorittstillingen!... Så det ligger vel litt vilje i denne snuingen også... Men hun er veldig stolt hver gang hun snur seg til magen nå da, og jeg ser jo at det krever litt anstrengelse også. Eldste snuppa snudde seg aldri fra rygg til mage, også hun likte dårlig å ligge på magen. Men hun har ikke ligget etter utviklingsmessig for det.

Så ta det helt med ro du, det kommer nok, og hvis ikke, vil han klare seg helt fint allikevel!

Det går jo an å trene ved at du legger noe han synes er interessant et stykke unna han og i høyde med hodet slik at han må snu på seg for å få tak i tingen. Når han ligger på siden, kan du hjelpe han videre ved å holde/trykke underkroppen lett ned mot gulvet(utrolig dårlig forklart...), da snudde i alle fall min lille seg..

Skrevet

Skjønner veldig godt frustrasjonen over at han er senere enn alle andre babyer. Det var jenta mi også. Da ho var 6 mnd rullet ho over på magen. Det skjedde den dagen jeg hadde influensa så jeg lurer rett og slett på om hun fikk for liten tid til å leke alene, rett og slett bli sint for å strekke seg litt ekstra.

Skrevet

Har ei vennine som har en datter på samme alder som sønnen min.Altså 9 mnd. Hun snur seg ikke .Men hun krabber .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...