Gå til innhold

Hjertelyd noen som vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos fastlege 10+3. Da fant hun ikke hjertelyden. Men jeg visste at det kunne være for tidlig. Jeg dro på ul og alt var i skjønneste orden. 5 cm spirevipp som lå og vinka. (11+3)

Skal sjekke hjertelyden i morgen igjen er da 13+3. Noen som ikke har hørt hjertelyd da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hørte ikke hjertelyden før uke 14 tror jeg. Fant den ikke i uke 11.

Skrevet

Første gang fikk jeg høre hjertet allerede i uke11, men 2 gang fant ikke jordmor det på kontroll i uke 14...

Skrevet

Jeg spurte min jordmor om dette med hjertelyd og sånn, og hun sa at hun ikke vil sjekke etter hjertelyd før ETTER den ordinære UL i uke 17-20, dette med begrunnelse at det kan ofte være dårlig å høre, og da blir moren bekymret etc! Dvs det fører ikke noe bra med seg. Og det var visstnok ytterst sjelden man hørte hjertelyd tydelig så tidlig..

Vet ikke om det er hun som er vanskelig,

men hun har vel kanskje et lite poeng?=)

Men etter uke 20 er jo litt drøyt?

Skrevet

Det kommer blant annet an på hvor mye fett man har på magen når man sjekker hjertelyden så tidlig. Min fastlege sjekket meg 12+1, og var da usikker på om det var mulig å finne. Etter litt leting kom bankene, rett over skambenet. I følge min lege var det mulig såpass tidlig fordi jeg er slank med forholdsvis lite magefett.

I forrige graviditet var det heller ikke vanskelig å høre lyden i uke 13.

Skrevet

Jeg fikk høre hjerteslagene første gangen 10+2 hos jordmor etter litt leting 168 slag . I uke 14+6 var de på 152.

Skrevet

Jordmor slet med å finne hjertelyden på min baby i uke 20 også - ikke unormalt det heller!! Man budre kanskje tenke seg hvor lite hjertet er:))

Skrevet

jeg har hørt hjertelyd alle kontroller etter uke 12.. 2 ganger hos lege og en gang hos jm

Skrevet

jeg har hørt hjertelyd alle kontroller etter uke 12.. 2 ganger hos lege og en gang hos jm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...