Gå til innhold

Noen som har erfaring med Cerazette ? Legen min sa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

at minipillen hadde få bivirkninger! det som er viktig for meg er at jeg ikke går opp mere i vekt (da jeg er stor nok fra før), og at jeg ikke får mere kviser/uren hud (det har jeg nok av fra før), og ikke mere hodepine, da jeg sliter nok med dette fra før etter tidligere operasjon i hodet.

Da anbefalte han meg Cerazette, så jeg stolte på han og gikk til innkjøp av dette. Da jeg satt meg ned å så på bivirkningene i bruksanvisningen så leste jeg at de vanligste bivirkningene var, hodepine, kvalme, minsket sexlyst, uren hud og vektøkning.. HURRA!

Føler meg litt lurt, og er ikke så begeistret for å begynne på disse pillene..

Noen som har erfaringer med disse ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde at man KAN får sånne bivirkninger av alle min og vanlig p-piller, men at noen er bedre enn andre. Det må stå sånn på pakken selv om sjansen for å få sånt er liten.

Jeg brukte cerazette, jeg fikk blødninger av den, hørt og kjenner flere som har fått det etter cerazette.

Skrevet

jeg bruker den og jeg har da blødninger annen hver uke og da blør jeg en hel uke.. har ikke merka noe til det andre men ville nå heller ha gått opp noen kilo enn å ha disse blødningene,,,, selv om jeg er stor fra før

Skrevet

Jeg er stort sett fornøyd med pillen. Borsett fra at jeg har fått uren hud og humørsvingninger som jeg kunne vært foruten. Tror ikke jeg har gått opp i vekt.. Ikke som jeg har merket ihvertfall

Skrevet

Har gått på cerazette i 3 mnd, og har blødd 70% av tida. Har liten sexlyst, men om det skyldes pillene er vanskelig å si. Trur dissa kalles p-piller fordi man rett og slett blir forhindra i å ha sex : )

Skrevet

Det som er forskjellen på minipille og vanlig pille er at minipille bare har progesteron, mens p pille har både progesteron og østrogen. Når det gjelder bivirkninger er det sånn at østrogen står for alle de farlige bivirkningene (økt fare for blodpropp bl.a) mens progesteron står for de ubehagelige bivirkningene, som f.eks vektøkning, nedsatt sexlyst, hodepine osv.

Dermed er det dessverre ikke bivirkningsfritt med minipille heller. Ville satt inn en vanlig spiral hvis du har lett for å få bivirkninger av piller.

Når det gjelder blødning på cerazette så varierer det veldig. Vet om mange som mister mensen helt av de...

Skrevet

cerazetter er noe herk for min del! Har som ei over hatt mensen hver 14. dag og da blødd ei uke i strekk og så ei uke opphold osv.

Men det er nok forskjellig åssen den virker..

Skrevet

Jeg har ikke gått opp i vekt, fått hodepine eller uren hud. Har brukt de i et halvt år snart.

Skrevet

Jeg har brukt cerazette i 4 mnd nå, startet på de da jeg fikk mensen tilbake og jeg har ikke blødd på 4 mnd:-))

Skrevet

Og jeg har brukte C siden juli 2006 og har fortsatt ikke fått mensen...

Supert synes jeg!

Skrevet

Heldig er de som ikke blør av cerazette... Jeg har blødd i 4uker SAMMENHENGENDE!!!! (med kun 3 dager opphold..) Så jeg holder på å bli gal!! Har nå sluttet å amme, og skal begynne på et annet merke til helga. Ser fram til det!! =)

Men ellers ingen andre bivirkninger!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...