pandabjørn Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Som dere sikkert alle vet så hadde jeg planlagt ks onsdag 21.11. Vi skulle møte opp kl 0730 den dagen...vi var på sykehuset kl 0715, og kl 0730 så ble vi hentet av ei jordmor som viste oss et rom på fødeavd. der fikk vi greie på hva som skulle skje før ks...hun målte blodtrykket, og jm assistenten lytet på magen min... de viste ikke når jeg skulle tas så det var bare å ligge i senga å vente.. Jeg fikk på emblakrem på begge henda for jeg synes den kanylen er kjempe vond! lå med kremen i 1 time så kom jm tilbake for å sette kanylen i hånden min...hun måtte stikke 2 ganger en i hver hånd, det gikk greit kjente ikke så mye av stikket bare litt.. hun ville vente med å sette kateter til det var en 1/2 time igjen til jeg skulle inn...og det var jaggu godt for det var kjempe ubehaglig å ligge med ! ved 10 tiden så fikk jeg greie på at jeg var nr 3 og skulle bli tatt mellom 12 og 13 en gang.. var ei til som også skulle ha ks som var før meg.... kl 1230 så satte jm kateteret inn for jeg skulle bli trillet inn rundt kl 1300.. 1250 så trillet de meg inn på "venterommet" utenfor operasjonsalen sambo fikk lov å være med dit heldigvis, så kl 1300 så måtte han gå tilbake til rommet som vi hadde vært på tidligere... husker jeg begynte å grine når han måtte gå, og jeg var veldig nervøs også..(skulle ha narkose derfor fikk han ikke bli med inn) så flyttet de meg over på operasjonsbordet og kjørte meg inn på operasjonsalen...der ble jeg liggende i minst 20 min !! og det var helt grusomt synes jeg å ligge der så lenge for det første så plaget kateteret meg og for det andre så var det dritkaldt der inne brrrrrrr!! de måtte ha alle på plass før de skulle sette narkosen på meg, det var hele 9 stk som skulle være i samme rom ! jeg fikk med meg at de vasket magen sikkert 20-30 ganger med en svamp + at de pakket inn magen med ett eller annet kjentes ut som de teipet meg hehe.. så fikk jeg maske som jeg skulle puste oksygen.. så fikk jeg narkosen og ble borte på 1,2,3.... tror jeg våknet rundt 15 tiden, og nesten før jeg fikk opp øynene så spurte jeg etter Linnea husker jeg...hørte i bakgrunn at de gratulerte meg med lille Linnea sambo og Linnea kom inn til meg 15 min etter jeg hadde våknet og de fikk være der i 10 min...jeg ble liggende på oppvåkningen 30 min etter det så ble jeg trillet inn på barselavd og fikk enerom, fikk et isolat rom hehe..ikke at jeg trengte å bli isolert men siden det ikke var så mange på avd så var jeg heldig å fikk enerom Linnea hadde mye mørkt hår, og hun veide 3580 gr og var 50 cm lang og 37 rundt hode verden fineste jente vi har fått ) vi kom hjem i går, og vi bare koser oss....hun får pupp og sover veldig mye og lenge av gangen.... må bare nevne at jeg fikk akupunktur på lørdag for å få i gang melkeproduksjon, og det skal jeg hilse å si at den kom ut på lørdagskvelden hehe... så det er å anbefale til de som sliter med å amme i begynnelsen Så dette var min historie kan hende jeg har glemt noe men da får jeg heller skrive det senere lykke til jenter som skal føde nå snart gled dere )
Trultemora er presseklar!! Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Så fin en historie da! Gratulerer så masse med lille Linnea!!
Gjest Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Fantastisk fødselhistorie ) Gleder meg sååå til det blir min tur... Gratulerer så masse med Linnea ) så må dere kosa dere masssse!!
*Vetlis* Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Så flott historie s@nder & Linnea! Høres ut som alt går den rette veien og at det meste er på stell :-) Flott lita tulle dere har fått.... Så bilde på profilen dn. klem fra
Niem og Patrick Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Åååå så koselig Gratulerer så masse med den lille prinsessa!!=) No er jeg også meget klar for fødsel, har fått opp stellebordet idag, og holder på å vaske alle de bittesmå klærne.. Blir helt rørt jeg Kos dere masse med den lille! Klem fra meg og min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå