Gå til innhold

Hva høres best ut egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Annenhver torsdag til fredag og annenhver torsdag til søndag ELLER annenhver onsdag til mandag morgen.

Gjelder et barn på 8 år, begge foreldrene bor i samme skolekrets.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annenhver onsdag til mandag, vil jeg si. Det blir minst fram og tilbake. Det samme kan også sies for annenhver mandag til mandag, men da får barnet kanskje ikke med seg det at mor er den viktigste, og at det er der hun BOR.

Skrevet

nei, det er jo trasig dersom barnet ikke får med seg det, hehe:)

Skrevet

Vi hadde annenhver helg pluss annenhver onsdag til torsdag før. Men det ble mye frem og tilbake både for oss voksne og for barna. Var mye bedre å ha det samla. Lettere å planlegge ting og da.

Skrevet

Minst mulig frem og tilbake mellom hjemmene er ikke bare best for det barnet som skal reise mellom to hjem. Men også for roen og helheten i den familien barnet kommer til!

Lett å forholde seg til, lett å huske hvilke dager barnet skal reise over og forutsigbart!

Det er tungt nok å ha to hjem å forholde seg til..

Skrevet

takk for gode svar:)

Mor er nok litt opptatt av at ungen har ET hjem, men som jeg sier: hun tok et valg den gangen hun ville skilles. Og det valget ble TO hjem for guttungen. Greit nok at han er mest hos henne, men nå vil ikke faren at han skal være en flyttsame lenger. Meeeeeeeeeeen, det er en bittelitt kronglete vei å gå dette her:)

Skrevet

Barnet har jo allerede to hjem, uansett hvilket alternativ som velges, så det argumentet til mor var litt rart...

Jeg har selv levd med stebarn først annenhver helg og en dag i uken, så langhelg og litt her-og-der og så fast annenhver uke. Må si at det er bedre for både barn og voksne med enkle, stabile ordninger og mange dager sammenhengende. Det er lett for alle å forholde seg til og man får tid til å finne roen sammen.

Lykke til med valg av ordning!!

Skrevet

Takk for det:)

jeg håper da at dette ordner seg! Ingen av oss er veldig glade i konflikter og uoverenstemmelser, men så dukker de opp innimellom. Men greit å vite litt om erfaringer andre gjør seg, både fra den ene og andre siden.

Skrevet

Hva med å avtale med mor å prøve ut onsdag til mandag i en to-tre-månedersperiode for eksempel? Hvis det ikke virker bra for barnet er det bare å gå tilbake til gammel ordning. Vi har hatt prøveperioder her når vi har prøvd ut nye ordninger og det har fungert veldig fint. Men det betyr jo at mor må vise gutten at hun også er positiv da, ellers er jo ordningen kanskje dømt før den har startet. Og så bør prøveperioden være over en viss lengde hvis det skal være noe vits.

Hvem vet, kanskje mor til gutten vil syns en slik ordning er bedre hun også, det vil jo bli mer ro og mindre oppbrudd i hennes hus også.

Hos oss mor var litt skeptisk til en endring vi foreslo, men etter prøveperioden var det hun som var mest positiv :)

Skrevet

Hva med å spørre gutten hva han helst vil selv? Han er jo åtte år, og har nok forståelse av hva det ene og det andre vil si.

Skrevet

Jo, vo har foreslått prøveperiode, men hun vil ikke det heller. Og hva det å spørre gutten angår, så synes jeg faktisk at et barn skal slippe å bestemme dette selv. Han er et barn, og det er foreldrenes plikt å gjøre det beste ut av situasjonen sånn at det blir best for barnet. Og jeg tviler ikke på at det er intensjonen hos begge to, men man er uenige om veien til målet:) Uansett, det løser seg sikkert... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...