en-to-tre Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Sitter med en oppgave der jeg skal vise en forståelse om og handlingsberedskap i forhold til den helseforvaltningen de selv skal bli en del av... Noen som har tips?
Misses*fødeklar* Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Ikke så lett å gi noen tips med så lite info om oppgaven.... og hvem er "de selv"? Sykepleierne?
en-to-tre Skrevet 27. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2007 Er kun dette som står i målet... De er jeg... som jeg skal bli en del av når jeg er ferdig utdannet... overskriften er helsetjenestens organisering...
Misses*fødeklar* Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Helseforvaltningen er jo en del av velferdsstatens ordninger. En fordeling av knappe og gode ressurser - hvordan fordeler man disse rettferdig? Et dilemma for oss som helsearbeidere? Økonomiske prioriteringer får følger for oss som skal yte tjenestene. Hva er god pleie og nødvendig omsorg f.eks.? Hjemmesykepleie og "stoppklokke-omsorg....." Vi skal yte en tjeneste innenfor visse rammer som er satt av "de som styrer". Vet ikke om jeg er helt på jordet nå, men dersom du drar inn noe om velferd og forvalting har du hvertfall mye å skrive om. Jeg er ikke sykepleier, men vernepleier og utdanningen siste året dreide seg masse omkring dette.
en-to-tre Skrevet 27. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2007 ok, tusen takk for flott svar!! Jeg prøver:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå