Nilla43 Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Er 39, fikk mitt første barn i fjor, og nå er jeg klar igjen. Vet jo at alderen jobber mot meg, men det gikk bra sist så hvorfor ikke en gang til. Uansett - det blir en spennende tid fremover med oppturer og nedturer - vet alt om det. Lykke til alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Velkommen! Jeg er den anonyme som spurte om det var like lett andre gangen, så du hadde svart på det (jeg skal skaffe meg et nytt nick, så skal jeg bruke det fra nå av) Men la oss være optimister, da, jeg begynner å prøve nå! Kanskje den sitter før vi veit ordet av det? Og det blir baby i oktober, kanskje til og med september?
Nilla43 Skrevet 28. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2007 Ja det skal du se! Jeg velger å være optimist - noe annet vet jeg gjør alt vanskeligere. Så ja - vi satser alt på baby høsten 2008 :-)))
Tobarnsmamma!!! Skrevet 12. desember 2007 #4 Skrevet 12. desember 2007 Hei igjen, Octobaby - jeg som var anonym her før, kaller meg nå "Tobarnsmamma neste år? Er det optimistisk eller realistisk, tro? Hvordan går det med deg? Jeg har IKM rundt 21. des, men tror ikke det blir noe, tror ikke vi traff EL forrige gang. Men litt spennende...
Nilla43 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2007 Hei igjen! Du er sikkert en optimistisk realist - det er en bra ting, tenker jeg :-))) Tror jeg er det selv. Går bra med meg - til tross for at jeg hadde IKM 6. desember og var veldig optimistisk. Men TR dukket opp allerede 2. des, så jeg vet ikke helt hva som skjedde. Nå har jeg iallefall ny IKM ca 30. des, og det blir veldig spennende. Har vært hos gynekolog denne uka, og hun sa at alt så bra ut, EL er vel like om hjørnet, så vi står på om dagen :-))) Har fått resept på Pergo (ble gravid på 1. forsøk med det sist) så det prøver vi i januar dersom det ikke skjer noe nå. I mellomtiden har jeg tenkt å nyte juledagene, kose meg veldig og ikke tenke så mye på det. Lykke til den 21. ! Det blir spennende ja..
Tobarnsmamma!!! Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Hei igjen. Spennende tider. Men jeg har som sagt ikke stor tro på at det blir noe med meg, og er mest innstilt på å kose meg i jula og nyte noen glass, for så å kline til på nyåret. Ser det skrives mye om Pergo her, du har gode erfaringer med det, da? Jeg kjenner meg som en novise når det snakke som sånt, har vært gravid én gang, og det gikk helt av seg selv. Er forberedt på at det kan være mye vanskeligere denne gangen, men har ikke lyst til å vente alt for lenge med å sette i gang hjelpetiltak hvis resultatet ikke kommer. Orker ikke prøve og prøve og bare se at tida går. Dessuten fortjener jenta mi et søsken SNART - hun blir fire til våren. Men du har en som er yngre? Blir my action i stua hos dere når det kommen en til, tenker jeg...
Nilla43 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2007 Har en liten gutt på 13 mnd ja, så det blir nok action! Men han blir jo fort to år før han evt får søsken da.. Jeg har god erfaring med pergo - hvis man kan kalle en stk pergokur à 5 dager for en erfaring.. hehe. Den ga resultat med en gang, og resulterte i en herlig liten gutt i november ifjor. Sommeren 2005 ble jeg gravid på første forsøk (det var egentlig ikke et forsøk en gang), men det endte dessverre i en SA. Etter det fikk jeg problemer med syklusene, som ble lenger og lenger. Jeg testet EL hver måned, men ingenting skjedde. Gikk da til gynekolog, som tok masse prøver og så ga meg pergotime. Nå tenker jeg som du at jeg har verken tid eller tålmodighet til å prøve lenge og så etterhvert finne ut at noe er galt. Derfor gikk jeg til gynekolog etter bare et par mnd prøving denne gang, og hun sa at siden pergo funket så godt sist, så prøver vi det igjen. Og så får vi se. Pergo modner eggene, etter det jeg har forstått, og virker veldig bra for noen, mens andre ikke har så gode resultater. Er uansett helt ufarlig, men kan medføre økt risiko for flerbarnsfødsler. Og det skal jeg takle. Tror jeg... :-) Ser vi tenker ganske likt om dette, vi blir jo ikke yngre... :-) Anbefaler deg å ta kontakt med en gynekolog. Ikke fordi de nødvendigvis har svar på alt eller er løsningen på alle problem, men fordi du da får svar på om alt er OK og kanskje kan ligge litt i forkant med evt hjelpetiltak? Uansett så tenker iallefall jeg mye mer positivt og er mye mer avslappet etter undersøkelsen, og bare det er jo verdt det :-)
Tobarnsmamma!!! Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Det høres bra ut, vi får bare gi gass o tenkte kontruktivt hele veien. Men jeg venter til etter nyttår, i hvert fall. Du har IKM helt ved årsskiftet, var det ikke så? Kanskje du får en nyttårsgave! For meg er det fredag som er dagen, altså, men her er det temmelig symptomfritt, så jeg har nå liten tro på det. Fikk du henvisning av fastlegen for å gå til gynekolog, eller kan du bare betille time privat?
Nilla43 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. desember 2007 De fleste gynekologer jeg vet om er privatpraktiserende, og da er det jo bare å ringe og bestille time. Er så heldig å ha en kvinnelig gynekolog like i nærheten som jeg liker veldig godt. Det er kjempeviktig - leser her inne at ikke alle er like heldige med sine gynekologer. Satser på tidlig julegave til deg og nyttårsgave til meg, jeg da... :-))) Har IKM 30. desember.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå