Gå til innhold

Flere med barn født rundt 12.7.2007 ? ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært så koselig og høre i fra dere.

Hvordan de har det, og hvordan dagen deres er....

Vi har det så deilig om dagene - snuppa sover godt, er vital og våken på dagtid og vi går lange turer.

Hun har begynt og bable myyyye og smiler og ler så godt. Deilig og få respons tilbake fra henne:)

Hun spiser godt (får mml)

Leker med baby'gymen og koser seg med lekene sine.

Hun er ikke så stor ennå.

62cm lang og 5,5kg, men vokser fort

Ble født 6 uker før terminen

Håper og høre ifra dere

Klem fra oss

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

her har vi det bra. gutten er født 15.7.07

smiler, ler og skravler. jeg syns jeg leste noe om at det skulle være min tur og hans tur å prate. men det er visst aldri min ;)

dagene går til å leke og sove. babygym og krabbeteppet med leker på :)

han er 7175g og 65 cm i dag.

men var bare 3,4 og 50 lang når han var født.. vokser og vokser :)

Skrevet

Bra initiativ Tina_mor!

Snuppa mi er født dagen etter di, 13.07.07.

Hun skravler, ler og smiler - er så god atte!

Hun er veldig glad i uroet sitt og babygymmen sin. Hun er også veldig glad i når vi synger for henne - da laller hun med og gliser stort - hehe.

Hun sover 3 økter om dagen , de to første varer som regel 2 timer og den siste rundt 30 min. Hun får bare mm.

Hun veide 3780 g og var 51 cm da hun ble født og er nå 6525 g og 64,5 cm.

Bor i Lillestrøm, hvor bor dere?

Skrevet

Kevin er født 190707

han er fortsatt ganske urolig, liker ikke å ligge så mye alene, sutrer endel, men er jo blid å da innimellom. sliter med søvnen, sover lite både dag og ntt. kaver mye og er urolig når han skal sove.

og så er han vår lille solstråle også da :o)

har akkurat oppdaget føttene sine!

snudde seg fra rygg til mage 2 ganger på søndag!

spsier grøt med stooor appetitt!

elsker å ligge på stellebordet!

vi bor på grua.

Skrevet

Så koselig og høre fra dere:)

Ja moro når de ler og skravler så fælt....Snuppa her er også svært glad i musikk og litt tv (fysj) he he - men elsker oppmerksomhet -

Hun sover godt om dagen også - ca 2 - 3 økter her også

Vi bor nå på Gjøvik , flyttet fra "storbyen" i sommer til landlige omgivelser he he

Men er ofte innom da:)

Fødte du /dere på termin?

Vanlig fødsel?

Her ble det KS......litt oppskrytt synes nå jeg - var på sykehuset 2,5 uke i etterkant pga meg og snuppa. Men alt er bare bra nå:)'

Tina

Skrevet

jeg fødte kl 07 dagen etter termin

gikk kjempefort, kom inn på sykehuset med 9,5 cm åpning og rakk ikke å få noe smertestillende. fødte vaginalt.

han veide 3290 og var 50 lang.

Skrevet

Uffa da!!!! Høres ikke bra ut!

Vanlig, men lang fødsel her. Kom på sykehuset kl 01.30 og var ikke ferdig før 15.48 neste dag... DA var jeg sliten da! Jeg fødte 9 dager før termin.

Skrevet

Matta kom til verden 08.07.07...... 3 timer og 45 minutter etter den magiske datoen. Hun kom 13 dager etter termin, og etter 24 timer med veer. Hun er stjernekikker og ble tatt med vakuum.

Dagene går med i masse kos, leking i babygymen, gårturer, barseltreff, soving mye mat og litt kafe :)

Frøken snupp smiler og ler bare vi ser på henne så vi elsker denne alderen :)

Akkurat nå er hun 65 cm og veier 6500 :)

Skrevet

Hei! Slenger meg med på denne tråden her. Jenta vår blei jo født 17.07.07 og er stooor blitt. Hun var helt gjennomsnittlig da hun ble født 3400 og 49 cm, men nå nærmer hun seg 9 kilo på kun morsmelk! Skal veie henne til torsdag for å få det nøyaktig..puh. Ganske tung å bære på!

Hun er ikke sånn kjempe glad i å sove på dagtid og heller ikke på natten. Er litt grinete for tida så jeg lurer på om den berømte "fløtepuppen" kanskje ikke gir henne nok lenger.. Vanskelig å ta en avgjørelse på å begynne på noe mer synes jeg, spesielt siden hun er såpass stor og helt tydelig får det hun trenger for å si det sånn.. :0)

Ellers er babygymen en stor hit, mageleie er ikke så gøy, men har blitt bedre. Smilene er der hver dag og er bare sååå deilige!

Ruller deres babyer? Hvordan er de i mageleie, leker de med leker da?

Gøy å høre fra babyer på samme alder.. :0)

Skrevet

Helluen juli-jenter:)

Lillegutt kom til verden på termin 19.juli, var 50cm lang og veide 3730g - Veide ham på 4mnd kontrollen og da var han 63,5cm lang og veide 7150g. Han er en aktiv og bestemt liten krabat som vet hva han vil:) Sover godt, men har ikke alltid så lyst når vi er ute på noe, eller har besøk, da er det jo mye mere spennende med gjestene:) Veldig sterk og leker masse på matten sin,løfter seg og snur seg rundt. Vil bare sitte, ligge er ikke noe særlig stas lengre, opp å se:) og aller helst opp å stå:) skravler og ler og "synger" til radioen når vi kjører bil eller han ligger med meg i sengen på morgenkvisten, da er han veldig festlig:)

Har begynt å smake litt på grøt - ammer og har masse melk, men han er sååååå sulten:) Elsker maisgrøten og det har sklidd ned på høykant siden dag en:) Koser oss masse med turer, barselgrupper, babysvømming og litt slafing på sofaen:)

Skrevet

Får jeg være med? Selv om jenta mi er født 29.07...? ;o)

Var på 4 mnd kontroll i dag - hun er en god liten bolle på 5880g og 60cm. Ikke verdens største, men fyller seg selv perfekt fra topp til tå;o)

Hun kom til verden på Haukeland tre dager over termin og var 3350g og 51cm. Ble født vanlig - jeg hadde hasteks med storebroren (snart 3), så dette var en ny opplevelse for meg...men det gikk kjempefint. 4t fra vi kom på føden med 3 cm åpning til hun var ute:o)

Hun slet med kolikk de første mnd, men etter 3 ganger hos kiropraktir ble det mye bedre. Hun hadde maaaaasse luft som måtte få hjelp til å komme ut. Hun får bare mm og nekter å ta både flake og smokk, så jeg er både mat og kos...

Hun er nå en veldig blid og fornøyd frøken som smiler stort sett hele tiden:o) Hun ler masse når storebroren tuller med henne og er verdens godeste lille jente:o) Hun liker godt å ligge alene på gulvet under babygymen sin - der er hun veldig konsentrert og prøver å dra ned lekene som henger over seg. Hun vipper fra side til side, men har ikke rullet rundt enda. Hun var ikke så glad i å ligge på magen for noen uker siden, men det har vi trent på - så nå går det så mye bedre:o)

Jeg liker godt å gå tur med vognen, der sover hun veldig godt, Går stort sett en lang tur hver dag - må ha litt trening vettu;o)

Har slitt endel med sovingen pga kolikken. Hun fikk endel dårlige rutiner som var vanskelig å vende. Hun sovnet ikke før sent på kveld/natt og presterte en gang å være våken fra 14 til 04...14 timer i strekk! Da fant jeg ut at jeg måtte snu det. Ikke så lett, men det har gått sakte men sikkert og nå legger jeg henne mellom halv ni og ni - deilig å få kvelden sin litt tilbake:o) Men hun er mye våken på nettene, våkner stort sett annenhver time om natten for å få pupp....om det er fordi hun er sulten eller vil kose vet jeg ikke...;o/ Men det går seg vel til etterhvert:o)

Skrevet

Hei på dere:)

Hvordan går det med dere og bebisene??

Klem fra oss i "Winter Wonderland"

Skrevet

Jenta mi kom 07.07.07, så vi traff den magiske datoen. Hu blei tatt med keisersnitt, kl 21.30.

Nå kose me oss masse her hjemme, hu smiler og ler og vokser kjempe fort. Kan nesten ikkje huske lenger at hun har vore sååå liten (ser på bilder, og syns tiden har gått kjempe fort)

Skrevet

Hei alle sammen..

En liten hilsen fra Scubagirl og Andreas (Scubababy).

Andreas ble født 12.07.

Vi koser oss masse gjennom dagen. Andreas har sovet natten igjennom snart 2 mnd. Det hjalp veldig på min opplagthet når jeg kunne sove natten igjennom selv.

Morgenstund har gull i munn sies det.. Andreas våkner når pappa'n reiser på jobb kl. 06.00 Da vil han ha litt "frokost". Jeg benytter hans lur etter dette til selv å jobbe litt. Jeg jobber 50% hjemmefra. Kan det da jeg fører regnskap for bedriften jeg jobber i. Siden jeg da står opp kl. 06.00 er jeg "ferdig" på jobb for dagen når Andreas våkner igjen ved 10-tiden.

Andreas pludrer masse nå. Tok litt tid før han begynte å tenke på omverdenen. Han prøver å herme etter oss når vi gjør grimaser og han svarer oss på sitt eget språk når vi snakker med han..

Andreas har ikke greid å snu seg på egenhånd, men han vil veldig gjerne opp. Han har blitt skikkelig sterk i magen kan vi se på musklene når han ligger på ryggen og løfter hodet og bena.. Så det er forhåpentligvis ikke lenge før han snur seg selv.

Andreas ble født 1 mnd. og 2 dager før termin, så helsesøster sier at vi godt kan la han få litt mere tid enn de andre på barselgruppen med tanke på motorikken.

Andreas får bare morsmelk, noe jeg synes er veldig greit.

Vi går på babysvømming. Det liker vi. Han dykker og koser seg og spreller i vannet hele tiden.

Dette var litt fra oss...

Skrevet

Hei på dere !

Så koselig og høre fra dere også

Tingeling: Så morsom og få den magiske datoen - Grattis

Scubagirl: Åhh kjenner meg litt igjen hos deg

Snuppa vår kom nesten 6 uker før termin.

Hvor stor er Scubababy nå da? og resten av deres babyer??

Vår er 5,5kg og 61cm lang (for 1,5 uke siden)

Jeg starter og jobbe 40% hjemmefra på nyåret - Gleder og gruer meg til det - men har vært forberedt .

Snuppa er supersnill og sover godt om natta igjennom - så håper det varer he he

Vi jobber også litt med snuteknikken og diverse - hun er ikke like sterk som de andre som ble født til terminen, men det kommer seg - og vi jobber bra med saken. Så det ser ikke ut som det hemmer henne med og være prematur.

Hun er så fornøyd og glad, pludrer og ler, og til og med fått nyss på første tannen - hehe

KLEMMER

Skrevet

Hei hei:)

Har ei jente født 15.07.07

Hun kom 3 uker før tiden med rompa først... hehe:)

Nå er vi akkurat ferdig med behandlig av hofteleddsdysplasi, hun blei behandlet med frejkaspute i 3 mnd. Så nå koser vi oss masse:) Moro å bruke bukser og kjoler hehe:)

På 4 mnd kontrollen var hun 61 cm lang og veide 6545gram. Så hun begynner å bli stor ja:)

Dagene våres består av å spise, kose og leke:)

Skrevet

Gullet ble født 16.07.07,4uker og 2dager før tida.

På 4mnd kontrollen var han 64cm og 6150gram:) Lang og tynn:)

Skrevet

Milla rullet rundt på magen i går, 4 mnd og 1 dag gammel:o) Stooolt mamma, jeg nå;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...