Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Dere med bekkenløsning. Hvordan får dere sovet en hel natt? De to siste nettene har jeg vært våken i hvertfall en gang i timen. Våkner enten av at jeg skal snu meg, at armen sover å gjør vondt eller at bekkenet gjør vondt. I natt toppet det seg med nakkesmerter og at gubben på et eller annet vis hadde greid å lagt seg halvveis oppå magen min. Jeg er dødstrett hele dagen og orker nesten ingenting... hva skal man gjøre da? Noen tips? I natt ble jeg liggende å grine for jeg var så sliten og fortvila... å når jeg griner sparker ungen masse, å da får jeg dårlig damvittighet. Vond sirkel dette... Jeg er 25 uker i dag...
Beama Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Jeg har ikke hatt en hel natts søvn på noen uker....Blir maks 4 timer per natt. er utrolig slitsomt.. er i uke 26. i tilegg må jeg opp tidlig å ta meg av jenten vi har fra før. Hvis ikke det er bekkenet er det leggkramper eller halsbrann=( Jeg ligger meg ned å sover ved hver minste annledning hele dagen, eneste måten jeg klarer å komme meg igjennom dagen på. Desverre ingen tips å gi... sender avgårde masse klemmer
Mooncake Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Jeg har har hatt søvn problem gjennom begge mine svangerskap. De siste 3 mnd av svangerskap 1, sov jeg ikke i det heletatt (hadde jeg følelsen av). Jeg har nå termin i april og ser på klokken hver time, gjennom nesten hver natt. For min del er det hormonelt. Man blir helt utkjørt av å ikke få søvn, og jeg er også 40% sykemeldt slik at jeg i det minste kan sove helt ut om morgenen, uten å måtte stresse på jobb. Bare det har vært en skikkelig løfter for meg. Jeg trenger ikke lenger å dra meg opp av sengen for å kjøre til jobb i halvsøvne og sovne over pulten ved 14 tiden. Jeg har vært til legen og fått innsøvningspiller jeg kan bruke i ny og ne, jeg sparer de til de dagene hvor jeg er helt zombi. For at det skal bli litt mer behagelig å sove, så bruker jeg to dyner. 1 dyne mellom beina-under magen-under-puppene og den andre over meg. Når jeg skal snu meg så tar jeg dyna over meg -> mellom beina. Jeg synes hvertfall at det blir litt bedre. Jeg går også til kiropraktor for å knekke opp bekken, armer og skuldre. For min del hjelper det på smerter, og at fingre sovner. Kanskje du kan få noen tips av min erfaring. Hvis du blir trøtt og sliten over tid, så kan du snakke med legen din. Svangerskap er ikke en sykdom, men det er heller ikke noen dans på roser for noen av oss. Kanskje legen din kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Jeg har allerede en diger pute mellom beina, går til vannterapi og psyomotorisk behandlig. er 100% sykemeldt.Skal prøve å gjøre senga mykere i natt med en annen overmadrass og ekstra dyner under meg.. Om det ikkeb lir bedre på en uke ringer jeg til legen. Kan jo umulig være bra å gå som en zombie i lang tid. Får noen timer god søvn etter at gubben har dratt på jobb.. det hjelper litt.
Mooncake Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Jeg vet også om andre som har hatt god erfaring med tempur madrass under svangerskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå