Gå til innhold

Trening og forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt utenom tema dette da. :)

Hadde tenkte meg på trening i kveld, men er så forkjøla. Er det bedre å være hjemme å slappe av eller kan jeg ta på trim. Man blir vel ikke verre av å svette litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til vanlig - altså når en ikke er gravid, kan en fint trene under en forkjølelse, så lenge du ikke har feber. Nå når du er gravid, så bør du være litt mere forsiktig. De anbefaler jo at en tar ekstra godt vare på seg selv når en er gravid, og blir forkjølet.

Men kommer kanskje litt på treningsformen og. Om du trener individuelt (treningsstudio) eller om du går på gruppetreningstimer (aerobic, spinning ol). Lettere å ta det roligere når du trener individuelt.

Skrevet

Er ikke gravid enda, glemte å skrive det.

Er prøver. :)

Skrevet

Da ville jeg trent:) Om enn med litt lavere intensitet enn du pleier, kanskje ikke mer enn 70% av makspuls? Jeg prøver å gå på trening selv om jeg er litt forkjøla og føler meg guffen, det gir ofte bedre restitusjon og man blir fortere frisk og rask, mer energi selv om man følte seg sjuk i utgangspuntket. Men det avhenger jo av om du har lyst og orker da, skal jo være lystbetont (selv om trening av og til er bedre etterpå enn mens man holder på)

Men som nevnt over, ikke tren hvis du har feber. Aldri!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...