Gå til innhold

Dagens MIDDAG! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

må begynne å planlegge middag til samboer kommer hjem fra jobb, men er helt blank. Hva skal dere ha???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha pasta carbonara, med brokkoli, løk, sopp og bacon i sausen.

Har begynt bruke fullkorn pasta og spelt pasta istede for den vanlige. Veldig godt og mye sunnere :0)

Skrevet

Vi skal ha fiskekaker, poteter og revet gullerot i dag.

nam..nam...

Skrevet

Det er nam nam det...spiste det i går. I dag skal vi egentlig ha kjøttkaker... men thomas kommer seint hjem å jeg tenkte vi kunne kose oss litt, så tror jeg skal lage noe annet... å spise kjøttkaker på brød nå! :)

Skrevet

Jeg skal lage skinke og broccolipai. Lagde paideigen i går kveld, så den har stått i kjøleskapet i natt. Da går det fort. Blander bare skinketerninger, broccoli og creme fraiche i paiskallet, og har på salt, pepper og ost. Kjempeenkelt, og så godt.....

Skrevet

jeg og thomas skal ha kjøttkaker:)

Skrevet

Jeg skal ha hjemmelagde kjøttkaker i brunsaus,poteter,gulerot og kålstuing.

Skrevet

Prøv pasta med strimlet storfekjøtt. Dette er en rask og god rett som de fleste vil like.

Porsjoner

Ingredienser

500 g biffkjøtt i strimler

1 stk. rød paprika

5 stk. frisk sjampinjong

1 beger crème fraîche

3 dl matfløte

2 ss frisk basilikum

2 ss dijonsennep

1 ss hvitløksmør

¼ pk. tagliatelle

Slik gjør du:

1. Kok pastaen etter anvisning på pakken.

2. Strimle paprika og sopp.

3. Fres biffkjøttet i stekepannen.

4. Rør inn sennepen og ha i sopp og paprika. Fres raskt på sterk varme.

5. Rør inn crème fraiche og fløte. Krydre med frisk basilikum og smak til med salt og pepper.

La det hele surre i 5- 10 minutter. Rør inn hvitløkssmøret mot slutten.

Server i dype tallerkener med båndspagetti i bunnen og sausen over. Pynt gjerne med en basilikumkvast.

Fant denne inne på matprat.no og tenkte at det hørtes veldig fristende ut:) Så jeg ville bare dele den med dere:) Skal ha dette i dag:)

Skrevet

Jeg har nettopp spist en nakkekotelett med masse kinakål ved siden av! :) namnamnam!!! :D

Skrevet

Her blir det pasta med laks og fløtesaus :)

Skrevet

fiskegryte..

poteter og gulerøtter, løk og frosne grønnsaker, grønsaksbuljong og fisk.. alt i samme gryte, enkelt og greit...

Skrevet

Jeg har akkurat satt en form med pasta og kjøttdeig i ovnen- jammi. Sambo som bestilte det så da ville jeg lage det på min sm dag...

Skrevet

god gammeldags fiskegrateng er så innmarri god den =)=)

Skrevet

Her ble det fullkornspasta med brokkoli, laks og urte-/ostesaus :)

Skrevet

Her til gards blir det tomatsuppe og pannekaker =) Balder fikk bestemme, og det resulterte som vanlig i "pjannekakjer mamma, pjannekakjer!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...