Gjest Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Jeg var til en ekstra kontroll i dag pga at vekstkurven på UL hadde flatet litt ut. Var litt vanskelig å måle igjen i dag pga hvordan han lå, ville ikke røre på seg heller,lå så godt å sov. Fostervannmengden var slik den skulle være,bra med pustebevegelser,hjerterytme og blodgjennomstrømming i navlestrengen. Skal til ny sparkeprøve på fredag,vanlig kontroll til JM på mandag og ny Ul tillegen på onsdag. Etter hva hun finner ut på onsdag 05.12 så kunne jeg bli satt igang. Grunnen kunne være at morkaken ikke fungerte så bra som den hadde gjort tidligere,og det var ikke uvanlig nå på slutten. Er i dag 37+3, plutselig så kan det hende at fødselen skjer fortere enn jeg trodde. Så nå forbereder jeg meg på at jeg kan bli satt igang. Så nå skal jeg pakke bagen så og si ferdig.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Oj, da nærmer det seg kanskje fortere enn du først hadde tenkt! Men det går helt sikkert fint, det er i såfall til nurkets beste å få komme ut. Spennende, da - snart får du hilse på babyen din! Lykke til=)
Gjest Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 er ikke så veldig bekymret,får jo bra oppfølging og det blir evt ikke så mye for tidlig. Er det beste at han skal komme ut så velger jeg jo selvfølgelig det. Å så slipper jeg evt å få i julen.
Athina' Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Tror denne vektestimeringen er litt hipps om happ jeg altså, og at babyene vokser litt i rykk og napp for jeg var på estimering: for 4 uker siden: - 5% for 3 uker siden: - 12 % Og i dag 34+4: -6 % og legen sa bare glimrende, glimrende om og om igjen hehe Så jeg måtte ikke inn flere ganger, heldigvis. Håper alt er bare bra med morkaka, slik at du ikke trenger å bekymre deg for det i allefall, er da nok bekymringer vi har :-)
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Litt i samme situasjon vi da! Var på kontroll mandag,og da hadde jeg gått fra +1% til -15% i vekstavvik (altså diff på 16%) på 2 uker!! I tillegg hadde det begynt å bli lite fostervann, så skal på ny ul nå til torsdag, så på mandag igjen. Blir vurdert igangsetting da. Håper jeg blir igangsatt (er 37+1 på mandag, derfor ville de vente til da), for det er skummelt at fostervannsmengden og veksten minker såpass bare på 2 uker, synes jeg. Som om man ikke har nok å bekymre seg for som gravid liksom... Nå hører det til historien at Knøttet som nærmer seg 2 år ble tatt med KS da jeg var 36+6, etter en jeg ble innlagt i uke 35+6 grunnet lite fostervann... Så nå vasker jeg babytøy og "bygger rede" som bare det! Glad vi gjorde ferdig mesteparten av julevasken nå i helga, bare kjøkkenet igjen. Bagen pakker jeg i morra, og tar den med på kontroll til torsdag, bare sånn i tilfelle =0) Lykke til da, Skorpion73! Du får holde oss oppdatert! Klemmer fra
Gjest Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Var mentalt forberedt på å gå over.nå plutselig kan det bli 1 uke før termin, så nå forbereder jeg meg mentalt på fødsel til uka. Hadde jeg gått til den satte igang selv så kunne jeg "risikert" å fått i julen, så egentlig er det like greit å bli satt igang og slippe det. Men det viktigste er at han har det bra og de tar en avgjørelse som er til det beste for ham. Skal på sykehuset på fredag til sparkeprøve, siden han sov når jeg var der i dag og det var lite spark. Vanlig JM kontroll på sykehuset på mandag og onsdag UL,så jeg må vente i spenning i 1 uke. Får ivertfall god oppfølging og det er bra.
Gjest Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 glemte å si at jeg skal holde dere oppdatert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå