Gå til innhold

Jeg trenger masse tips på aktiviterer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke penger til julekalender i år, så fant ut at jeg måtte ordne noe annet. Så da kom jeg på noe jeg kunne gjøre, og jeg synes det var ganske så smart faktisk! Hehe... Så jeg skal ha 24 forskjellige aktiviteter vi kan gjøre sammen, som hun trekker hver dag, istedet for ting.

Så langt har jeg kommet:

-Bake pepperkaker

-Besøke søskenbarna hennes (hun elsker dem!!)

-Lage julekort

-Lage snøball-lykter

-Gå en tur og plukke kongler

-Lage julepynt

-Koke oss kakao, og ta med pølser og grille ute

-Se en film sammen

-Pynte juletre (23. da, hehe...)

Noen av forslagene mine, ikke alle jeg syns er så bra, men jeg må jo ha 24 stykker da!! Helst noe vi kan gjøre sammen, vi er glade i hobbyting! Gjerne litt "større" aktiviteter også, for hun går kun tre dager i uka i barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten, eneste som finnes rundt her er en matbutikk da... Hehe!! Så går ikke med svømmehall, kino eller noe slikt. Hun er 2,5 år!

Skrevet

- Dra på lekeland (omd et finnes i nærheten)

- Gå på kafe

- Tegne (kanskje legge ved noen farger)

Skrevet

Ta buss:) Altså bare en liten busstur for bussturen sin del..Passa ei jente på 2,5 år som jeg tok med til byen og hun gikk i flere dager etterpå å snakket om at hun hadde tatt buss, var mer stas det enn det vi gjorde i byen:)

Skrevet

aktivitetskalender skal vi ha neste år også..........

du kan jo bestemme det litt underveis. pakk inn 24 lapper, men lag deg en liste over hvilke dager som du har booket. så kan du finne på 2 dager føre og henge de på riktig plass....

tegne/male og perle er vel ting hun synes er morsomt....

Skrevet

Ja, men hun gjør så mye av det ellers også, tenkte å ta ting vi ikke pleide å gjøre så ofte.

Skrevet

Spille spill

Male

Lage pannekaker

Bake boller

Se en dvd sammen

Lage julepynt

Lakke negler (de fleste små jenter elsker det)

Sette sammen pepperkakehus

Skrevet

gå ut og finne/kjøpe juletre

gå på kafe og spise bolle eller is.

kanefart

juleforestilling av noe slag

julegrantenning

Skrevet

kjøpe og henge opp julenek...

lage julekrybbe

sette ut grøt til nissen

Skrevet

Det var fint tips! Men, hehe, må ordne skyss tilbake, for går bare en buss en vei.... Haha! (Skikkelig på bygda her altså...) Men det skal vi fikse. Hun elsket det når vi kjørte tog i sommer, og hun er veldig opptatt av busser, lastebiler og slik. Takk!

Skrevet

Er det juleaften man setter ut grøt til nissen?? Har ikke hatt den tradisjonen hjemme, men var fint tips!

Skrevet

hørtes mye mer morsomt ut med aktivitetskalender enn pakkekalender!:) hva med å lage konglenisser eller annen julepynt ? (så du hadde skrevet ut og plukke kongler) , bake boller og male ett julebilde hver dag sånn at når julaften kommer har hun 24 forskjellige bilder hun har tegnet? så kan dere jo ta vare på de i en eske og gjøre det samme neste år og se på tegningene og forskjellene fra år til år?=)

Skrevet

Lurt! Takk!:o)

Syns også det virker mer moro, og koseligere. Så er glad vi hadde dårlig råd i år, ellers hadde det nok blitt pakker her og. Men tenkte jo sånn at jeg kunne feks pakke inn pepperkakeformer samme dag som bake pepperkaker-lappen kommer feks. Skal ihvertfall fortsette med dette! :o)

Kjempebra tips dere har, tusen takk! Plukket ut flere nå!

Skrevet

her setter vi ut lille julaften............ husk å tømme grøtfatet da!!!!

men du kan jo gjøre det andre dager også.

Skrevet

Hmm... Lurer bare så fælt på hva jeg skal ha juleaften da. Vi pleier å ha sokk veslejuleaften (henges opp om kvelden), hvor det er litt godteri og en pussleleke oppi. Så det må være en bitteliten ting juleaften, for da er det mye stress, pluss at hun har fått godteri og en liten pakke.

Skrevet

sett ut grøten da.......så kan dere se om den er borte dagen etter..... også kan dere jo spise grøt når dere kommer inn igjen til lunch

Skrevet

Skattejakt - lag en løype i huset med en liten overraskelse i enden. begynn med en tegning av senga hennes. under den ligger det en tegning av tven. oppå tven ligger en tegning av støvlene hennes osv. i enden av løypa ligger det noe godt eller morsomt. oppgavene løser dere sammen.

Skrevet

Oii, takk! Kan jo ha det to ganger, en gang ute og en inne! :o)

Skrevet

Kle dere ut og ta julebikder.

Kjøpe juletre.

Lage mat til fuglene.

Lage delfiakake/kjeks.

Bake Lucekatter.

Skrevet

Kanskje dere kan lage eventyrtur i skogen om det er en i nærheten? Om kvelden med en fakkel eller noe slikt, spennende. Og så kan din mann f.eks. kle seg ut som en nisse som dere ser et glimt av? Eller ringe med noen bjeller som reinsdyr?

Skrevet

Mannen min skal flytte ut nå, og så er både jeg og vesla mørkredde! :o) Men går jo ann å gjøre det dagtid også!

Skrevet

Ja, det går. Og trenger jo ikke være din mann om ting er litt vanskelig. Men syns det hørtes ut som en litt hyggelig prinsipp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...