Gå til innhold

Usj, eldstemann var og tok en spirometri her for ca 3-4uker siden,

Anbefalte innlegg

Skrevet

+ endel blodprøver, allergitesting. Jeg så at han var ett stykke unna det som var forventet av en gutt på hans alder, vekt og høyde på den spirometrien. Har tatt spirometri selv pga astma og min har ikke vært stort bedre, jeg har astmamedisin jeg skal bruke 2 ggr hver dag. Han er en slank og aktiv gutt, spiller både fotball og håndball, samt er mye ute og leker, han er 11 år.

Så var mannen min innom legesentret i dag, pga sykmelding og venter på undersøkelse. Og da spurte han for vi har ikke hørt noe om den spirometrien, bare fått blodprøvesvar, som var skrevet av fastlegen hans, hun som vi var til. Han spurte kontordamen om den spirometrien. Hun kikket på den og sa at det var vel greit om vi ikke hadde hørt noe, og med det samme spurte hun om han bruker medisin. Det avkrefter mannen min, og da ble damen litt overrasket... Hun så nok at den ikke var helt optimal.

Så da blir jeg usikker på hva jeg skal gjøre, om jeg skal bestille ny time eller avvente enda mer. Han er ikke fryktelig ofte plaget, men det er væravhengig og noe situasjonsbetinget... Værst i rått og fuktig vær, og kulde er ikke godt... Vil selvsagt ikke proppe gutten full av medisin, men samtidig er det jo kanskje greit om han hadde fått medisin de gangene han tetner til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke mye om dette, men jeg tror jeg hadde ringt legen og forklart hvor usikker dere er nå pga det mannen din opplevde. Det går vel an å få snakket med legen per telefon? Så får han/hun avgjøre om dere trenger en ny time.

Skrevet

Jeg hadde tatt en tlf. til legen med det samme og forhørt meg vedr. spirometrien. Kan jo ha skjedd en glipp i rutinene, slik at h*n har glemt å ringe dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...