Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Tok opp fra fryseren i går. Men lage hva?
Sivalur Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Kjøp en pose med Hoi Sin Garlic sauce fra Blue Dragon tror jeg det er. Står oppskrift bak på posen, det er med sukkererter, vannkastanjer, bønnespirer blant annet, og blir en kjempegod biffsnadder rett med ris til.
suseduse Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 en usunn rett er å steke biffen, ha oppi løk, sopp og paprika, og server med pomfritt, salat og bearnaise. eller ha kjøttet i en gryte, som biff stroganof etc.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 500 g biffkjøtt i strimler 1 stk. rød paprika 5 stk. frisk sjampinjong 1 beger crème fraîche 3 dl matfløte 2 ss frisk basilikum 2 ss dijonsennep 1 ss hvitløksmør ¼ pk. tagliatelle Slik gjør du: 1. Kok pastaen etter anvisning på pakken. 2. Strimle paprika og sopp. 3. Fres biffkjøttet i stekepannen. 4. Rør inn sennepen og ha i sopp og paprika. Fres raskt på sterk varme. 5. Rør inn crème fraiche og fløte. Krydre med frisk basilikum og smak til med salt og pepper. La det hele surre i 5- 10 minutter. Rør inn hvitløkssmøret mot slutten. Server i dype tallerkener med båndspagetti i bunnen og sausen over. Pynt med en basilikumkvast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå