Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Reagerer dere på om barn har litt sånne halvslitte klær på seg og som byttetøy i barnehagen? Begynte å tenke på det her en dag... Jeg sender 3- åringen som regel i barnehagen med klær som gjerne er utvasket i fargen og som er arvet og sånt. Ikke de nyeste klærne alltid. Tror de ansatte kanskje at det er sånne klær han går med til hverdags? At han ikke får skikkelige klær? Hehe.... Litt pinlig da!! Jeg tenker at det kan være greit å bruke sånne klær som vi overhodet ikke er redd for skal bli hullete eller full av maling og tusj og sånt. Hvordan tenker dere?
trøndermamma Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Nå jobber ikke jeg i bhg, men jeg har ikke på ham eller sender med de nyeste klærne til minstemann i skifteklær. Blir som regel klær som tåler litt og som det ikke er så farlig med liksom. Tror de aller fleste tenker sånn i bhg vår. Ikke noen som går i fine og dyre klær der! Stort sett arvaklær og klær som tåler å bli vaska som ungene der går i!
Gjest Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Bare klærne ikke er hullete og skittne gjør det ingenting! Bare bra at barna har bruks-klær i bhg. Det viktigste er at de har rene og varme klær og at de har mange skift (1 er ikke nok)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Hva er til vanlig? Er ikke barnehagen til vanlig, da? Og gjør det noe om klærne er slitt "til vanlig"? Jeg tror ingen sender med barna klær eller annet man er redd om i barnehagen. Det ville i så fall være meget toskete.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2007 Med til vanlig mener jeg når han ikke er i barnehagen. Gjør ingenting om klærne er litt slitt til vanlig, nei. Det blir de jo fort med det aktivitetsnivået en 3 åring har. Det jeg mener, er at de klærne han har i barnehagen er ikke klær jeg ville kledd ham i hvis vi skulle på besøk eller ut og handle osv. Klærne er reine, men gjerne litt slitt, nuppete og utvasket og har sett sine bedre dager. ;o)
Tia med 2 ♀ Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Jobbet med små barn i mange år både som dagmamma og i barnehage og du trenger absolutt ikke bekymre deg. :-) Flott at dere har klær som barnet kan "bruke", mye værre med de som kler på ungene ting som absolutt ikke må bli møkkete. Og forventer at ungen skal sitte stille og ikke gjøre noe hele dagen da....... Så lenge ungen har nok skiftklær og har rene og varme nok klær så spiller det da overhode ikke noen rolle at de er litt slitt. De fleste foreldre sender ikke barn i sine nyeste og fineste klær. (om de ikke har veldig god råd.) Og skulle være veldig snobbete ansatte i barnehagen til barnet dit hvis de reagerte på det.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 jeg jober i bhg. men det enste jeg reagerer på er vist det ligger helt nye klær i skiftetøyet:) eller vist mor ber oss om å ikke sende barnet ut i de klærne de kommer i, for det er merkeklær!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2007 Flott! Var egentlig det jeg i utgangspunktet trodde, men så slo det meg plutselig en dag at kanskje noen ansatte reagerte på det. Tusen takk for svar alle sammen )
MikroMidas Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Her går det i lett blanding av nye og gamle, utvaskete klær. Jeg kjøper aldri dyre inneklær til ungene. Det rekker nesten aldri å bli ødelagt/utvasket før det er for lite likevel. Kjøper kun gode, myke klær som er lette å leke og bevege seg i. Av og til legger jeg nye klær i skiftetøyet, men det er aldri noe dyrt. Gjerne "3 joggebukser for 150,-" eller noe i den duren der. For å si det sånn, jeg kler aldri på ungene noe jeg er redd for skal bli ødelagt.
Evitamor Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 For oss en barnehagen "til vanlig" det er jo der hun er hver dag, Hun bruker samme klærne der som om hun er hjemme en dag. Men hjemme vil hun stort sett gå uten klær da, eller kose klær som pysj.Nå på vinteren blir det ull klær uansett hvor hun er, kjøper jo ikke stygge klær for at hun skal bruke de i barnehagen og hullete klær går i søpla.Det vi arver er jo også fine klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå