Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 hva bruker dere og hvorfor akkurat det??? jeg er litt i tvil på hva jeg skal bruke, voksi er utrolig dyrt er ullpose like bra?? trenger litt meninger..
Mammapudding Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Har foreløpig ullpose, det funker utmerket:) Men hun vil jo etterhvert vokse ut av den og da er det voksipose som gjelder:) Har fått låne en voksipose da, så slipper å kjøpe det. Hvis vi skulle kjøpt så ville jeg ha kjøpt voksipose, rett og slett fordi de kan vokse i de:)
Gjest Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Mener du skinn pose (saueskinn/saueull)? Voksiposen er jo en ull pose... Jeg har begge deler (fått av besteforeldre og arvet). Men jeg bruker helst voksiposen. Den er mye enklere å ta barnet ut og inn av, og du kan regulere varmen bedre med den. I tillegg kan barnet bruke voksiposenlengre enn skinnposen. Jeg har en termopose også, og den er også helt genial, men ikke like varm som de to andre. Voksiposen og skinnposen er omtrent like varme. Dersom kjeg skulle kjøpt en av de ville jeg valgt Voksiposen. Uten tvil :-)
Linda-Kristin=) Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 bruker en pose jeg og søsknene mine brukte da vi var små... er en pose i "polyesterull" og den er helt grei å bruke ennå mens han er lite, men den er litt dum og fordi det er ikke glidelås på sidene sånn at vi må løfte han opp i den... kommer til å kjøpe voksipose når han blir litt større!
Krokka og prinsessa Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Vi har begge deler. Saueskinnpose og voksipose. Saueskinnsposen er kjempevarm og god den også, men den kan hun ikke ha lenger enn til ett halvt år eller noe slikt, ettersom den er mindre enn voksiposen. Altså er det saueskinnposen vi bruker nå, og den ELSKER jeg! Prismessig sett tror jeg den var like dyr som voksien, men vi fikk den av besteforeldrene....
Krokka og prinsessa Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Men dersom du bare skal kjøpe en av delene ville jeg kjøpt voksi, da den varer lengre.... =o)
nynne78 Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Vi har kjøpt en dunpose fra Oldenwälder, og den er helt fantastisk. Den kommer i flere versjoner, hovedsakelig en med lammeskinn i ryggen som kan "glides ut" og brukes i sportsvogna hele året og en uten skinn, men et bamsemotiv i dunet. Den er helt fantastisk, lang som bare det, men går fint i vår lille OTH bag, og vi kan regne med å bruke den i tre sesonger. Fin glidelås som gjør det veldig enkelt å regulere temperaturen og veldig god og varm. Pris: 2500 for den med skinn og 1800 for den uten.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Vi har en voksipose og en eldgammel skinnpose (som fortsatt er like god og varm etter 40- 50 år...). Vi har voksiposen i bhg, for der sover han bare i vogna, og har skinnposen hjemme. Liker skinnposen kjempegodt, for gutten er så stor at han som regel sitter i vogna når vi er på tur. Det passer skinnposen bra til. Hvis han skal sove i vogna i løpet av turen er ikke det heller noe problem, nesten hele han går jo nedi, og så har vi med et lite ullpledd til å legge øverst hvis det er veldig kaldt. Voksiposen liker jeg ikke, syns den er stiv, stor og tung, som regel alt for varm og ungen "forsvinner" helt i den når man snører den igjen. Hadde ikke kjøpt den hvis jeg hadde visst det jeg vet om den nå.
Gjest Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Vi har arvet en saueskinnspose, og den er super foreløpig. Men som noen over her sier, den kan ikke brukes evig. Så det blir nok Voksi etterhvert, sikler skikkelig på en ny en, men det blir nok å kjøpe brukt. De er jo steindyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå