Gå til innhold

Hvor kjøpe.....

♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 trimester om en uke, så legger inn tråden her og...

Skal å kjøpe inn litt basisklær til babyen nå snart tenkte jeg, men usikker på hvor jeg får tak i.

Ullbodyer, billige med bra kvalitet?

Vanlige bomullsbodyer?

Ull lue, ullstrømpebukse?

Gulpekluter?

Hvor mange bodyer? Og i hvilke størrelser? Helst rimelige...

Må man ha kjøredress med engang? Kan vi ikke se det an etter hvert?

Jeg tenke å kjøpe mest ull da vi venter februarbaby, og sikkert er litt kaldt da. Tenkte 3 i 50, og 3 i str 56, men hva hvis han blir stor og ikke kan bruke 50... Kansje best å bare kjøpe 56 og heller vente med å kjøpe litt mindre til vi ser nærmere termin hvor stor han blir? Samme med bomull...

Tenkte å kjøpe rikelig med gulpekluter, men hvordan i all verden ser en sann gulpeklut ut? Størrelse, stoff? Kjenner meg skikkelig blond her nå...

Var å så inne på ellos på sann startpakke, men liker ikke brun så kan ikke kjøpe den i blått. Dessuten var alt der inne med brune farger når det var i sett med blått, mulig det er fint og moderne men jeg liker ikke brun...

Sikkert mange som har spurt før, men jeg må bare prøve igjen- så kansje jeg får begynt å handle inn så smått til småtten (som sparker som bare søren her nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også kjøpt noen ullbodyer til januarjenta vår. Det har de bl.a på SparKjøp, HM, Exit, i tillegg til sportsbutikker (det fins f.eks i merket Devold, men det er litt dyrere).

Hvor mange bodyer du trenger er nok avhengig av hvor mye babyen skveller, men det er vel greit å ha 6 stk, tenker jeg.. Vi har ikke kjøpt noe mindre enn str 56.

Gulpekluter: Kjøp de flanellsbleiene de selger på SparKjøp, de er helt nydelige! Koster vel ca 60 kr for en ti-pk, tror jeg, eller var det 5 pakning??

Kjøredress har vi arva, men tror kanskje ikke vi hadde kjøpt det hvis ikke. Men vi har ikke bil, da, kommer til å bare putte henne i vogna, og der ligger hun jo i ullpose og trenger ikke dress.

Vi har forresten fått en del bodyer allerede fra familien, hvis du har en familie som liker å gi litt smågaver, så vent med den store handelen av klær.. Kjøp bare det dere absolutt trenger i første omgang, og så kan dere heller kjøpe mer etter hvert. Dumt å ha masse klær som aldri blir brukt.

Skrevet

Tom og Trine ulltøy hos Spar Kjøp har jeg hørt masse positivt om :)

Vanlige bodyer har jeg kjøpt litt overalt, har kjøpt sånne som brettes rundt ungen :) HM har rimlige 3pk :) Jeg har veldig lite i 50, mest i 56 og 62.

Gulpekluter har de som ei anna skriver, på spar kjøp, men de heter ikke det....er flanellsbleier og gassbleier :)

Skrevet

Jeg har brukt Tom og Trine ullbodyer fra Sparkjøp :-) De er super gode! Ellers har jeg kjøpt noen ullstrømpebukser fra Safa (også fra Sparkjøp) og fra Exit. Er veldig fornøyd. De har holdt gutten min god og varm i barnehagen :-)

Skrevet

Jeg har kjøpt ullbodyer og longser på Exit.

Ull-lue har jeg kjøpt på Nøstebarn.

Vanlige bodyer har jeg kjøpt litt overalt, billige storpakninger finnes iallefall på HM.

Når det gjelder antall har jeg ikke peiling på hvor mange man trenger, jeg har sikkert altfor mange... Litt shopping-gla kan du si...

Har vel en 3-4 i 50, og maaange i 56...

Men det er vel ikke verre enn at pappa`n kan dra ut å kjøpe inn det som ev. mangler etter fødselen:-)

Så har jeg kjøpt flanellsbleier som jeg har tenkt å bruke til alt mulig, gulpekluter, under rumpa på stellebordet(fordi de er så myke), og under hodet i seng, vogn++++.

Jeg har kjøpt de på Coop Obs!, rimelige...

Skrevet

Heisann!

Ullbodyer koster ofte rundt omkring det samme... Ca 100,- per body.

Tom & Trine er ålreit, men vi har kjøpt de fleste på Cubus(slipper å bestille). Ingen bodyer i str 50 her, da forrigemann var 53 cm lang...

Kjøredress har de på Lindex nå til 25 %. De fleste koster 199,- eller 249,- fra før, så det blir jo rimelig. Ellers har de også slike på Cubus til 179,- Vi har kjøpt en i str 56.

Sist fikk jeg kun bruk for 2-3 gulpekluter. Ungen min gulpa aldri. Men vi brukte de til å vaske kroppen med ;o)

Jeg så noen veldig fine gasskluter (ulike farger) på Princess. Lurt med ulike farger, til ulike formål. Vær obs på at Princess ofte har 30% på f.eks alt innefor barneprodukter. De var foresten ganske avlange, slik at du kan slenge de over skuldra. Kjempelurt ;o)

Jeg bestillte en gang vanlig bomullsbodyer fra Sparkjøp(en pakke). De var grusomme. Anbefaler på det sterkeste H&M pga holdbarhet og mykhet. De som er knapper langs hele ene siden er best, da du bare legger babyen oppi bodyen - uten å måtte dra den over hode.

Masse lykke til!!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...