Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Selv er jeg i uke 30+5 og har til nå lagt på meg 9 kilo,mye? Hvor mye kan jeg regne med å gå opp sånn ca til fødselen da? Og går man lett ned igjen? Noen erfaringer?
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Jeg er 29+2 og har lagt på meg 7 kg. Men i forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 11 kg i uke 30. De siste 12 ukene (gikk 2 uker over terminen) la jeg på meg 9 kg til, så totalt 20 kg. Men gud som jeg spiste, så kiloene var fortjent for min del. Tror nok jeg er flinkere å passe på kostholdet denne gangen. Vil neppe se ut slik jeg gjorde sist...grøss og gru! Dessverre gikk de ikke så lett av igjen heller. Ikke så lenge jeg ammet hvertfall.Var kun 4 kg lettere når jeg kom hjem fra sykehuset. Når hun var rundt 9 mnd og kun fikk pupp for kosen sin del, så begynte kiloene å rase av. Alt var borte etter 1 1/2 år, så det tok sin tid kan du si. Men man hører jo om dem som bare raser ned i vekt pga ammingen også da
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Jeg er 30 + 2 og har gått opp ca 8 kg. Dette er min første graviditet, men jeg mener å ha lest at det meste av vektøkningen skjer i 2. tri. Det er ihvertfall det jeg krysser fingrene for. Har fått mammas helsekort fra den gang hun gikk gravid med meg, som jeg kikker litt på. Hun hadde gått opp 10,5 kg da hun var 31 uker på vei og endte til slutt på 12,8 kg (1 uke før termin). Mitt håp er at jeg skal ligge omtrent likt som henne.
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 jeg er også 30 uker på vei, og har hittil gått opp ca 10 kg. har to barn fra før, og min erfaring er at man kan gå opp endel på slutten også. Men mine to gutter er sommer-barn og født på to ektreme varme somre... På siste-mann hadde jeg lagt på meg 10 kg i mai, og da jeg fødte i august hadde det ballet på seg 10 kg til! ALTSÅ 20 KG TOTALT....Mye vann pga varmen altså, og jeg raste ned 10 kg før jeg gikk ut av sykehuset for å si det sånn! Spørs hvor mye vann man får i kroppen , og selvsagt hvor mye man spiser. Bakdelen nå er at at vi får jula før terminen, med alt av god mat osv den fører med seg..... Kan jo bli en kilo eller to der desverre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå