Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var/er deres sf- mål i uke 33? Var hos jordmor i går og da målte hun såvidt til 29 cm,er i uke 33+3,har hele veien ligget på den røde streken,men nå hadde det da flatet ut,så hun bestilte time til ul til meg,for å sjekke fosterveksten. Hun sa han lå langt nede i bekkenet,og at jeg mest sannsynlig ikke kom til å få noen 4-kilos,(vi har små barn i familien fra før, 2-3 kg alle mann).Men klart man blir litt bekymret likevel,kjenner jo bra med liv da men.. Flere som vil dele erfaringene sine om dette? Setter pris på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! jeg er i uke 32 med sf-mål på 28 cm, jeg har også ligget på rødstreken helt til nå, jordmora har henvist meg til ultralyd men hun sa at det mest sannsynlig hadde noe med hvordan barnet lå på daværende tidspunkt, jeg har en datter fra før som var under 3 kg og bare 47 cm lang da hun ble født så det er vel ingen stor baby jeg har i magen nå heller. Bekymringen er tilstede hos meg også men jeg prøver å støtte meg mest mulig til det jordmora har sagt, når man kjenner godt med liv så er nok alt bare bra!!!

Skrevet

Takk for svar anonym:) Man hører jo så mye rart,så fort å bli bekymret for alt mulig rart :/ Men er vel som du sier,når man kjenner godt med liv,så er det vel bra med den lille:)

Skrevet

Jeg var 30 cm i uke 30. er det mye?

Skrevet

Jeg var hos jordmor da jeg var 33+3, var da 30cm. Jeg er nå 37+1 og fortsatt bare 30cm..skal til ul på fredag å sjekke siden jeg ikke har vokst på 4uker.. Kjenner masse liv så jeg regner med alt er bra!!

Skrevet

Jeg var også 28 cm da jeg var på kontroll i uke 32. skal til kontroll igjen neste uke for å se at det går oppover.. ble bekymret jeg også, men joiner den kommentaren om at siden vi kjenner masse liv (ingen tvil om det her) så har han det nok bra.. skal vel være glad for at de ikke blir så fryktelig store disse barna våre:)

Skrevet

dette bekymrer meg også litt.

jeg var på kontroll i uke 28 og var 26cm. det er jo på normalen, men har hele tiden ligget på grensen av det grønne feltet, altså å være åver det grønne feltet men nå er jeg kommet på den røde streken. jordmor sa ingenting til meg ang kontroll for å sjekke noe som helst. men skal tilbake når jeg er 32 uker, så får vel se om jeg har vokst noe til da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...