Gå til innhold

Hva bruker dere på julegaver?

Anbefalte innlegg

Gjest Dick Laurent is dead
Skrevet

Vi har ikke tenkt til å bruke så mye på julegaver i år. Bare til ungene i familien og til hverandre. Har heller tenkt til å spise godt og spare endel, og investere det senere til møbler etc til huset sånn at alt er klart til vi skal kjøpe hus.

Så vi tenkte å bruke 2000 i julegaver, men jge ser jo at her inne bruker folk 15 000 i julegaver etc.. Det syns jeg er veldig vilt.. Mulig folk har fler å gi gaver til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye det blir spørs helt om jeg skal ta samboers familie med i beregningen. Foreløpig har vi delt det i to: jeg tar min famileie og han tar sin familie. Hvis jeg bare tar min familie + samboer synes jeg dette er et greit utgangspunkt:

Samboer: 500

Mor og far: 4-500

Søster og svoger: 300

Niese 1: 200

Niese 2: 200

Farmor og farfar: 100-200.

Bestefar: 100 -200.

Når det gjelder besteforeldre er det helt avhengig av hva jeg kommer på. Det viktigste er å gi noe som er smart. De trenger jo ingenting og ønsker seg ingenting, så det er tanken som teller. Prøver som regel å finne på noe jeg kan lage selv. I år tenkte jeg å lage en fint pyntet boks med litt sitater, dikt og glansbilder, og oppi der skal jeg lage noen hjemmelagde julekaker som de forhåpentligvis aldri har smakt. Oppskrift fra samboers familie.

Så da er jeg oppe i ca. 2000 kr, og detr synes jeg er mer enn nok. For min del kunne jeg ha brukt enda mindre, men vil jo ikke være så veldig kjip i forhold til de andre.

Jeg er av typen som synes at en presang til ca. 200 er mer enn nok uansett hvem den er fra. Også skjønner jeg ikke helt poenget med å kjøpe en egen presang fra barnet, når barnet allerede har laget en liten fin ting i barnehagen som han/hun har tenkt å gi. Et lite maleri f.eks. er jo en kjempefin gave fra barnet til mormor og morfar, trenger ikke noe mer.

Kanskje jeg høres rar ut, men jeg synes det er vanskelog å vise ordentlig takknemlighet for gaver når det blir så mye. Det blir litt sånn

" en sånn ja, ja, jo, det kan vel kanskje være greit det".

Skrevet

Håper å bruke ca det samme som hovedinnlegger, men kommer kanskje litt over...

Ble nysgjerrig på nicket ditt. Hvem var Dick Laurent?

Skrevet

Vi har 21 stk å kjøpe til og selv om jeg strikker en del blir det ganske så mange penger som går med. Begynte for en stund siden med gavene slik at det blir delt litt utover de siste lønningene.

Skrevet

Jeg gir kun gaver til mine 2 nevøer, ei tante og mine foreldre. Samt at guttene mine skal få noe, så totalt kommer jeg vel opp i max 250-300€ tenker jeg. Gir hverken til bror, svigerinne eller besteforeldre.

Skrevet

jeg har brukt:

sambo:700

mamma og pappa:400

søss:450

tantebarn x3: 600

fadderbarn x2:600

søskenbarn x 7:1400

vennebarn x 3:500

vennepar x 3: 600

onkel x 2:300

faddere x 3:300

barna får ca 500 kr vær..

så på min familie har jeg brukt 6800 kr hittil. å d er bare min familie...

sambos familie:

søsken x 7: 1400

foreldre x2: 400

farmor og farfar:200

onkler og tanter x 4:600

fadderne til minstemann x3:600

=3200

har vell glemt noe men d ble dyrere enn vi hadde beregnet.har stor familie på sambos side så blir en del penger når mann har kunn 1 inntekt...neste år skal vi kutte ut en del tror jeg..hovedsaken at man får en liten oppmerksomhet.trenger ikke koste så mye...

men hittil har vi brukt 10 000 i julegaver:( blæææææææ kunne vært en ny soffa d jo...

Skrevet

Skal vi se... Julegavebudsjettet er forholdsvis høyt i år, mest pga. dyyyyr julegave til oss selv...

Til oss selv: kr 10 000

Til gullet: kr 500,- + adv. kalenderen

Til mine foreldre: Ca kr 1000,-

Til svigers: Ca kr 700 - 1000

Til nevø 1: Ca 200 - 250

Til niese Ca 200

Til nevø 2: Ca 200

Til grandtantebarn 1: Ca 200

Til grandtantebarn 2: Ca 200

Til grandtantebarn 3: Ca 150

Til grandtantebarn 4: Ca 240

Til gullets kompis: Ca 200-250

Til gullets dagmamma: Ca 250,- - 300,- (blomster+vin, tenker jeg)

Til venninne 1: Ca 150,-

Til venninne 2: Ca 150,-

Evt til et par av mannens kamerater: Ca kr 100 - 150,- pr stk.

Da havnet jeg på ca 15 500,-, og det vil si ca 5 500,- uten den store TVen vi har kjøpt til oss selv. Med normale julegaver til oss selv fra oss selv, så hadde vi havnet på ca 7 000,- tenker jeg.

Skrevet

Har kjøpt julegaver gjennom hele året så har spart en del på det.

Mamma og pappa får spahelg- spleiser med alle søsken som vi har gjort i alle år 1500,-

mormor får noe sølvtøy som hun ønsker seg + bok 600,-

Skal gi bort 15 bilder 6500,- får halvarten igjen fra bf siden hans familie også skal ha bilder

søsken får for rundt 600,-

tulla får gullhjerte av mamma og pappas forlovelsesringer så 0,-

så de aller beste vennenen får for 200,-

onkler og tanter får gaver for rundt 150,-

Skrevet

2500, det er til nærfamilie, trollungen og alle barna til de nærmeste vennene mine :)

Skrevet

Altfor mye.

Mannen min og jeg har samme siskusjon hvert år pga at de i hans familie kjøper unødvendig dyre gaver til hverandre.Har prøvd å ta det opp med både svigermor og svoger m.fam ,men får beskjed om at sånn har det vært i alle år,så sånn blir det.

I min familie modererer vi oss endel,da ingen av oss er millionærer.

men totalt kommer vel hele greia på 15- 20 000.

Galskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...