Gå til innhold

Hva gleder dere dere mest til angående fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er min liste:

- opplevelsen da det går opp for meg at fødselen faktisk er i gang

- at det endelig er min tur å føde et barn

- å få oppleve det sammen med verdens beste mann

- forsøke å tenke positivt på smertene.

- å vite at noe godt kommer ut av smertene og forsøke å fokusere på dette under fødselen.

- når jeg endelig kan begynne å presse

- å få hils på jenta vår

- å se mannen min med henne i armene og vite at dette har vi klart sammen.

Svangerskapet er til tider hardt, men jeg har fått så mye positivt ut av det. Jeg har vokst på erfaringen så langt og enda har jeg mye foran meg som skal gjøres før babyen er ute.

Jeg har forstått nok en gang at jeg har en mann jeg absolutt ikke kan klage på. En mann som er forståelsesfull, tålmodig og ikke minst kjærlig. Som uten at jeg ber om det viser interesse for svangerskapet, om vi har nok klær, om alt utstyret er på plass osv. Jeg føler meg aldri alene om planleggingen fremover.

Samtidig sier han at han gleder seg like mye til fødselen som det jeg gjør og vi fokuserer sammen på at dette blir en jævlig vond men også verdens beste opplevelse for oss to sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint innlegg:)

Det jeg gleder meg mest til, er nok å få jenta opp på brystet mitt og kunne lukte på henne og kjenne henne "på ordentlig".

Og så gleder jeg meg til å se hvordan mannen min reagerer på å få henne i armene sine, til å se dem to sammen.

Jeg gruer meg egentlig veldig lite til fødselen, tenker at det blir nok kjempevondt, sikkert det vondeste jeg har vært borti noen gang, men så kommer det jo noe veldig godt utav det hele:)

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg gleder meg til starten, når jeg forstår at noe er på gang. Jeg gleder meg ikke til perioden 3-10 cm (hehe). Men jeg gleder meg til å presse henne ut. Finne frem superkreftene og vite at snart har jeg henne i armene mine. Jeg gleder meg også til å se samboerens reaksjon på det første møte med henne. Det blir hans første barn, mens det blir mitt andre. Men nesten mest av alt gleder jeg meg til den utrolig mestringsfølelsen man får etterpå. Tenk at dette her har jeg klart. Man føler seg som en verdensmester :)

Skrevet

å så fint med slike positive innlegg her jeg går 2 dager på overtid:)

Gleder meg til å kjenne at noe er på gang, å kunne vekke samboer/ringe ham og si at nå kommer lillegutt:)

og så lurer jeg så utrolig på hvordan han ser ut, gleder meg til å se ham,holde ham og kose med ham.

så gleder jeg meg til å kunne ringe familie og venner som er sååå utålmodige nå,og si at ja nå er han kommet

Skrevet

Jeg gleder meg til det øyeblikket banet er ute, og vi får hilse på han/henne. Jeg gleder meg til å kjenne alle følelsene som kommer veltende, tårene... Se tårene til min kjære, kjære samboer og hviske "pappa" til han.. Jeg gleder meg til å kysse han og vite at nå er vi i mål!

Jeg gleder meg til storebror kommer og får hilse på sitt lille søsken!

Jeg gleder meg til å feire jul med komplett familie!

Ahhh...

Skrevet

Å fortelle søsteren min at hun er blitt tante , og fortelle mamma og pappa at deres første barnebarn har sett dagens lys :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...