Gå til innhold

Hun har ikke bæsjet!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun bæsja ikke i går, og ikke hittils i dag, hun får bare morsmelk og 100ml erstaning om kvelden pga metthetsfølelsen.

Hun plier og bæsje en 2-3 ganger per dag.

Hun viser heller ikke antydninger på vondt i magen og hun fjerter som en gud...hehe

Er dette normalt? Det er ikke farlig at det ikke kommer noe bæsj?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min kunne gå i 4-5 dager uten når jeg ammet. Så lenge hun ikke viser noe ubehag så er det sikkert greit...

Skrevet

Vår rek er ni dager (med eldste, da han var ca seks uker).

Det er normalt, ikke farlig, men kan kanskje irritere og plage babyen litt etterhvert. De må jo få vondt i magen? HS sier at så lenge de bare spiser morsmelk har det ingenting å si.

Prøv litt magemassasje og klem knærne sammen og opp mot mellomgulvet noen ganger. Gjenta ca tre ganger i dag. Kan løsne llitt på tarmen!

Skrevet

Rekorden vår er på 17 dager!!

Så lenge hun ikke har vondt i magen og den ikke er hard i nederste halvdel (fylt tarm), så er det ikke farlig. Det er bare å vente i spenning.... :-) Det er ikke uvanlig at rutinene endrer seg rundt den alderen. Større babyer bæsjer ikke like ofte som de nyfødte.

Hvis hun strever så kan du prøve å løfte bena opp og trykke knærne mot magen noen ganger når hun ligger på fanget ditt eller stellebordet. Det kan stimulere tarmbevegelsene. Likedan litt olje på en Qtips helt ytterst i endetarmsåpningen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jøss, og jeg som trodde jeg hadde mye, med snuppa sine 12 :)

Så lenge barnet ikke plages, så er det ikke noe problem :) Det kommer nok snart skal du se :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...