Gå til innhold

Flytte til utlandet som alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med datteren min, ingen kontakt med bf. Per dato bor jeg på mitt hjemsted, flyttet hit rett før snuppa ble født, men det er dårlig med jobber og OS perioden flyr alt for raskt.

Jeg må sannsynlig flytte på meg, og kom over en annonse om jobb utenfor København. Jeg har jobbet i utlandet tidligere og stortrivdes, men har liksom en liten sperre på å flytte ut igjen nå når jeg har fått barn. Jeg ringte og sjekket om de i det hele tatt ansatte folk med barn der, da jeg jobbet ute sist var det stort sett single, unge mennesker de ansatte, men slik var det visst ikke i dette tilfellet. Jeg ser også at det er relativt lett å få barnepass i Danmark sammenliknet med Oslo, som er alternativet å flytte til. Lønna i Danmark er jo vanligvis ikke så bra, men akkurat denne jobben var meget godt betalt, så jeg ville fått muligheten til å legge meg opp en god egenkapital til senere. Aberet er at vi blir lang unna venner og familie, altså lite avlastning og lite nettverk.

Noen som har noen kloke råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjenner jeg blir misunnelig. Hvis du har lyst så hvorfor ikke? jeg har bodd i Danmark før, dog uten unge, men kunne godt tenkt meg å flytte tilbake selv om jeg er blitt mor. Høres ut på meg som du har veldig lyst til å ta denne jobben, og hvis du tjener ganske greit så er det jo ikke så langt til Norge med fly :)

du må følge hjertet ditt og gjøre som du har lyst til. det som er best for deg er oftest også best for ungen din. Om du ikke har det bra har ikke hun det heller:)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...