Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Ei jeg kjenner var på helsestasjonen med sitt barn på ca 1 år. Dette barnet driver og slår seg i hodet når h*n blir snakka til.. Helsesøster sa da at h*n gjorde det pga h*n hadde blitt slått.. Eller at noen hadde slått en bamse foran h*n.. Kan det stemme?? At om de slår seg i hodet så har de blitt slått??
Expat Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Det er det teiteste jeg har hørt, det der er jo helt vanlig blant barn. Ikke så kult, men ganske vanlig. Du finner sikkert en del på nettet og her om det.
Gjest Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Høres ut som det er helsesøster som burde bli slått.
Tommage♀♂ Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Frøkna mi slår seg på hodet når jeg snakker strengt til henne, er det det du mener? Ingen som har slått min lille frøken hvertfall, og ikke slår vi bamser heller! Men det hender hun slår oss i hodet/fjeset, og da blir vi jo sinte og kjefter, eller blir "leie oss", så jeg har bare tolket det slik at hun viser at hun er lei seg.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2007 Ja, jeg også syntes det hørtes merkelig ut! Stakkars ho ble jo så lei seg når hs sa det..
LivetErEnLek Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Dummeste jeg har hørt på lenge. Ja, de KAN ha blitt slått, men forklaringen er nok en helt annen. Er ikke unormalt at barn i den alderen feks dunker hodet i gulvet/veggen når det settes grenser rundt dem. Det at h*n slår seg selv i holdet, er nok bare en annen variant av dette. Tydligvis en hs som burde lese seg opp litt.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2007 Ho slår seg hardt sier venninna mi.. Junior her også slår seg selv i hodet noen ganger, og jeg regner liksom med at det er helt normalt..
Gjest Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Embla gjør også det innimellom, blandt annet når ting er veldig morsomt! Så jeg vet ikke helt jeg, kanskje helsesøster skal slutte å skremme vannet av folk?!
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Jenta mi dunker hodet sitt i vegger, gulv, møbler og leker når hun blir sint evt ikke får viljen sin. Hvis noen hadde påstått at dette kom av at jeg eller faren hennes slo henne, ja da hadde jeg blitt passelig forfjamset ja. Har aldri hørt den teorien før.
Gjest Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Jeg ville byttet helsesøster. Eller droppet helsestasjonen helt. Dette holder ikke! Stakkars mamma, sier jeg. Ungen har det sikkert bra.
nickoline og supermann Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 andreas slår seg noen ganger i hodet når han blir frustrert. aldri blitt lagt hånd på her han.......
Gjest Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 Det er ganske drøyt å si noe sånt! Helsesøster tror visst de kan tiilate seg å si hva som helst... Jeg hadde byttet HS om jeg var deg.
MikroMidas Skrevet 27. november 2007 #13 Skrevet 27. november 2007 Merkelig teori. Her i gården går treåringen rundt og slår seg selv i panna og sier "doink, doink". Vi spurte hvorfor, og han svarte "jo, fordi det gjør xxxxxx" (en gutt i barnehagen som er 1 år eldre og som han ser veldig opp til). Det er en "greie" han driver med nå som vi prøver å ignorere. Han sier ofte "se nå, mamma" før han gjør dette, så han synes vel det er morsomt da. Og - for the record - her i huset slår vi ikke!!! ((:
RajaPia Skrevet 27. november 2007 #14 Skrevet 27. november 2007 Vet ikke noe om akkurat det. Men sønnen til ei jeg kjenner drar seg i begge ørene og setter seg i skammekroken når han har gjort noe han vet er galt..... Han er 2 1/2 , og der vet jeg helt sikkert at moren drar han i ørene.Og klyper han i nakkeskinnet... Tok det opp med henne at det kanskje ikke er helt riktig måte å straffe på... men fikk da beskjed om at hun bestemmer selv hvordan ungene skal oppdras... Måten hennes funker dårlig , bare for å ha sagt det..
kajak&Daniel Skrevet 27. november 2007 #15 Skrevet 27. november 2007 Det stemmer nok ikke! Lillegutt driver også på slik, og jeg har aldri slått han! Men det hender jeg blir litt bekymret for han iblant, når han skal dunke hodet sitt i alt mulig........ :-(
SuperGlad Skrevet 27. november 2007 #16 Skrevet 27. november 2007 da har vi nok slått jenta vår mange gang, siden hun ofte slår seg i hodet. helsesøsteren hørtes ikke helt bra ut. Det er det samme som å si at et barn som sier au har blitt slått eller fått vondt av en av foreldrene. Jenta vår sier maaaaasse au for å slippe unna ting :-) hun er litt utspekulert den jenta vår :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå