Gå til innhold

For lite søvn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gutten min er 7 uker i dag, har ikke noe faste rutiner enda foruten at han tar natta ,ellom kl 20.00 og 21.00.

-Han sover sammen med meg, for gud bedre vi har prøvd å ha han i egen seng uten å lykkes.

Han våkner og skal ha mat fra hver time til hver andre time. Slik holder han på til han tar dag mellom kl 08.00 pg 09.00.

På dagen søver han kun hvis jeg triller han i vogna ute (ikke alltid det klaffer med å gå tur, eks snøstorm!!). Han sover tilsammen kanskje 3timer på dagen tilsammen. har regnet grovt sett at han sover ca 10 timer tilsammen iløpet av et døgn. Han er i fin form, er glad og fornøyd på dagtid, sutrer rett før han får mat og skal sove. På kvelden er han sutrete, men da er han sikkert sliten etter en lang dag. Jeg ammer ca hver time til annenhver time på dagtid.

Er dette for lite søvn?? Hører andre barn som sover 15-17 timer i døgnet.. har jeg kanskje fått en gutt som ikke vil sove så mye??

noen som har tips til å få han til å sove uten å måtte trille han?? tror det er at han ikke finner den roen han trenger for å få den tunge søvnen. Han får masse mat før han legger seg forresten.. (dette ble langt, men håper noen har noen gode råd eller har vært i den samme situasjonen som meg).¨

Litt frustrert innimellom bare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at han ikke sover annet enn ved trilling vil gå seg til etter hvert. Min yngste var akkurat sånn hun også, sov utrolig lite og kun ved trilling, men nå sover hun 3 timer sammenhengende i vognen uten trilling (er 5 mnd).

Når det gjelder nattesøvn så vil jeg først råde deg til å prøve å legge ham gradvis tidligere (til rundt 18:30-19). At han er sutrete på kvelden er ikke unromalt, men kan enten tyde på at han er sulten eller faktisk at han vil legge seg tidligere.

Jeg vet også at mange råder til å amme litt sjeldnere når han er "såpass" gammel. 2-3 timer mellom hver gang for da vil han spise mer hver gang. Dette vil også videreføres til natten og dere vil få flere timers sammenhengende søvn - og antagelig bedre søvn. Og kanskje mer...

10 timer er litt i underkant av hva han bør ha av søvn, men det går seg nok til etter hvert. Rundt 3 mnd merker du forandring....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...