Gå til innhold

ser dette greit ut til koldtbord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha koldtbord i dåpen, lage selv. blir 30 stk. (+ 3 babyer da... hehe!)

-2 lasagne til ungene

-6 pakker rondanegryte (24 porsjoner) med reinsdyrkjøtt i

7 brød (20 skiver pr brød)

1 svineribbe (til pålegg)

1 rullepølse (pålegg)

1 svinestek (pålegg)

1 hel skinke

Laks (hvor mye trenger man?)

1 spann reker

Karbonader (2 til hver kanskje?)

Steikt løk til hele sulamitten

Rødkål (hvor mye?)

Potetsalat (hvor mye?)

Kyllinglår (hvor mye?)

Grønn salat (hvor mye?)

Eggerøre (hvor mye?)

Sitron og majones

Tomt, agurk og paprikk til pynt+salat

Rødbeter (hvor mye?)

Smøreost og hvitost (hvor mye?)

Roastbeef (hvor mye?)

Brus (1/2 liter til hver?)

Kaffe

Smør (hvor mye?)

Noen som kan hjelpe å fylle inn på "hvor mye"?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja der har du i alle fall nok vil jeg tro!!! Synes du har mye varm mat. Min mening er at det er unødvendig med gryterett, karbonader, lasagne og kyllinglår. Hadde valgt bort en av de i alle fall. Vi hadde dåp med like mange gjester....vi spiser enda på fryste rester, og det var i august!!!! Man har som oftes mye mer enn nødvendig. Mitt tips er at det alltid går mye fisk, og at det aldri blir nok eggerøre! Vi hadde waldorfsalat som slo godt an:-) Kabaret er pent på bordet. Hvor mye av de ulike er helt umulig å si synes jeg, men det går mindre enn man tror. Det gikk VELDIG mye brus til oss, men det var kjempevarmt den dagen da. Tror en 1/2 liter er nok per person. Men det ser ut til at du får et godt koldtbord i alle fall,...nam nam!

Skrevet

Det blir helt sikker nok mat dette. Kyllinglår tror jeg kanskje jeg hadde latt være, blir ikke spist likevel når det er så mye annet godt :-)

Hvordan laks er det du skal ha da?

Eggerøre pleier å regnes med 1 egg pr person, men du kan godt lage litt mer, for det går som regel mye.

Roastbiff er litt vanskelig, for det kommer an på om den er god eller ikke. Svigermora mi hadde selskap hvor det ikke gikk noe, for den var tørr, vi hadde dåp helga etter og alt forsvant. Kjøpte på samme sted.

Det holder med 1/2 liter brus hver til maten, men dere skal kanskje ha kaker etterpå? Går litt brus da også (ikke alle som drikker kaffe)

Jeg er så fryktelig dårlig å beregne (blir alltid for mye), men vil tro 2 pakker med rødkål og to store skåler grønnsalat. Myyye potetsalat.

Uff det er vanskelig, men det blir helt sikkert bra skal du se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...