Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et spm ang. svimmelhet. Det vanlige er jo at man blir svimmel når man reiser seg opp fort eller ikke har fått i seg mat på en stund. Jeg blir svimmel når jeg sitter. Plutselig snurrer alt rundt. Har hatt det sånn siden fredag, og det er ubehagelig. Det er heldigvis ikke konstant, men blir litt urolig. Særlig når jeg kjører bil og alt går rundt for meg. Er det noen flere som har hatt det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært endel plaget med svimmelhet ja, selv om jeg sitter eller ligger. Vet ikke hva det er, det plagdes jeg med før jeg ble gravid også. Legene vet ikke hva det kan være, men alle verdiene mine er jo i orden. det har det jo sett på dine blodprøver ogsåsiden du er gravid.

er vell bare masse som skjer i kroppene våre.

Dra til legen hvis det vedvarer, kanskje de vet hva det er til deg. kan være jern mangel å slik..

Skrevet

Jo, jeg har også hatt det slik. Har du fått sjekket blodprosent og blodtrykk i det siste? Forklaringen på min svimmelhet er at jeg har veldig lavt blodtrykk og i tillegg lav blodprosent og lave jernlagre. Dette er ikke farlig for deg og slett ikke farlig for babyen, men det kan være nok så ubehagelig. Be om at lege/jordmor sjekker dette ved neste kontroll.

Skrevet

Hei! Jeg har hatt det sånn både før svangerskapet og mye i begynnelsen av svangerskapet. Man bør sjekke blodtrykk og jernmangel og slikt, men hos meg er det helt fint...alle prøver er helt fine. I begynnelsen av svangerskapet var det så ille at jeg ikke kunne bevege meg, da bare besvimte jeg eller ble veldig svimmel. Men et tips: akkupunktur!! Etter at jeg fikk akkupunktur ble det helt borte! Helt fantastisk! Går av og til og får ny behandlig for å holde dette ved like, men går bare når jeg føler at det kan komme igjen. Hvis man er mye plaget av dette som jeg var, så er dette absolutt å anbefale!!

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingene. Jeg har også hatt litt lavt blodtrykk. Kan være det. Om det vedvarer skal jeg kontakte akupunktør. Har hatt god effekt på meg med andre ting. Ha en fin dag alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...