Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber for tiden i 50% stilling. En vanlig arbeidsdag er på 8 timer(har betalt lunsj).

Hvordan skal jeg jobbe når jeg da går 50%? Jobber jeg 4 timer eller skal jeg jobbe 3,75 timer og ha 15min pause? De blir liksom ikke enige her på jobben......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet tidligere i butikk, der måtte vi ha over 6 timers arbeidsdag før vi hadde rett på matpause (da en halv time). Men om det er riktig vet jeg ikke, kan godt hende vi ble lurt. Men trenger man matpause for 4 timers arbeidsdag da?

Skrevet

Man skal vel ha jobbet i 5,5 timer for å ha rett på en halvtimes matpause ifølge lover og regelverk. Og nei, jeg trenger ikke matpause i forb. med 4 timers arbeidsdag, men vet det er gjort forskjellige i forskjellige grupper her på jobb, så egentlgi bare lurer jeg. For jeg tror ikk eman har rett til 15 min pause i forb med 4 timers arbeidsdag, men ei jeg jobber med her, mener hardnakket at man har rett på det. I loven står det jo bare nevnt d med 5,5 timers arbeidsdag gir rett til 0,5 timer matpause, så lurte bare på om noen her kunne bekrefte/avkrefte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...