Gå til innhold

Desembermammaer - hvordan har dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er formen ganske pyton. Er lei, hormonell og vil helst bare ligge på sofaen og være i fred. Ganske sånn som jeg var de to-tre siste dagene med Sofia, men det ser ut til å ha startet en god del før nå. I tillegg er godjenta mi stor jente på snart 8 år. Hun gleder seg veldig, men gruer seg nok og, for hun er ganske sur og sint på mammaen sin om dagen. Og det er jo i den formen følelser man ikke kan sette ord på, kommer ut. Så jeg er dritlei, i grunn;) Tror nok jeg iallfall går til termin, kroppen jobber ikke nok enda. Så jeg må bare prøve å være litt bedre mamma og kjæreste enn det jeg føler meg som om dagen...

Vi har forresten bestemt navn! Sambo og Sofia bestemte, sa ikke noe til meg, men bestilte dørskilt og hang opp!! Så fikk jeg en overraskelse en dag jeg hadde vært ute en tur! Det ble Mira;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mira og Sofia - passer godt sammen da :)

Jeg har termin på lørdag (førstegangs), men har vært rimelig dritt lei i et par uker nå allerede. Burde jo aldri begynt å tenke "tro om det skjer noe snart" så tidlig, men det er lett å si. Tankene er der uansett.....

Er også slapp....klager til sambo på at dagene blir lange av å gå her hjemme, og det blir de. Men har samtidig ikke lyst eller energi til å gjøre så mye husarbeid etc heller. Ikke spesielle vondter eller sånn, men hormonell og lei...

Jaja... ikveld er det bim-treff i alle fall =)

Trodde (og har enda et lite håp) om at noe er på gang nå - hadde mer mensmurringer enn vanlig imorges, og jenta er unormalt aktiv inne i magen nå. Men har blitt lurt mange ganger nå da... :(

skulle bare ønske hun kunne være klar før/i løpet av helga i alle fall... =)

Stå på du også! Du er nok sikkert en god mamma og kjæreste!! =)

Skrevet

Formen er laber her ja... har termin 10 des men lever i håpet om at hun kommer snart=/ har masse kynnere og menssmerter men blir liksom bare med det og det er slitsomt.Sover lite om natta pga bl. Storebror på 7år åsså lei av å vente og at mor tar så himla lang tid når hun skal røre seg=/ Prøver å få gjort unna litt husvask hver dag...men vil helst bare legge mg ned å føde.. hehehe

Skrevet

Formen min er faktisk ikke så verst. Har slitt veldig med bekkenløsning, men den har blitt bedre nå. Har to uker til termin, og er ved friskt mot, selv om jeg sover dårlig om nettene og kjenner meg generelt sliten.

Gleder meg veldig til å få babyen, men gruer også litt for de første ukene etter fødselen. De var pyton sist, og nå kommer vi jo rett oppi jula med juleselskap og der alle har fri og sikkert brenner av lyst til å se babyen rett etter fødselen...hmm..Men...alt blir visst bedre andre gangen, så jeg klamrer meg til det håpet. :o)

Nei, damer, vi får bare holde ut og prøve å være så uthvilt som det lar seg gjøre når den lille endelig banker på utgangsdøra. :o)

På lørdag er det 1. desember, så da er vi ihvertfall i rett måned! Ikke verst bare det. :o)

Lykke til!!

Skrevet

,bekkenløsningen har blitt mye værre!!!hjelp hehe...

har ganske mange kynnere og de har begynnt å gjøre vondt...men det er vel et positivt tegn hehe så det er bare å holde ut =P hehe

Skrevet

jeg har det temmelig knallers faktisk :) Hatt bekkenløsning siden uke 20, men har blitt trykka godt på av han snille fysioterapeuten min, så fungerer temmelig bra om dagen. Litt slapp etter jobb annenhver dag, men hei..har jo bare to jobbdager igjen før permisjon, så ikke lenge igjen nå! :) Kan vel bli litt hormonell til tider, men er jo temmelig normalt når en velter seg rundt som en oppblåst marshmellow..gleder meg til hun finner veien ut, begynner å bli litt heavy..men alt i alt, så har jeg vel hatt et mer eller mindre problemfritt svangerskap, så får bare nyte siste biten før den nye sjefa inntar hverdagen ;)

Skrevet

Her e formen ikke til å klage på! Jeg er i full gang med husvask og julegaver! Prøver så godt jeg kan å få alt unnagjort nå! Men vist er jeg sliten visse dager. Da er det sofatid med strikking! Strikker musetøffler i barnestr! Det er vel det eneste jeg klarer å roe meg ned med.... :) Litt rastløs av meg.... Jeg har vel strikket snart hundre par musetøffler til nå ;) hehe!

Skrevet

Hei medgravide!

Jeg er skikkelig fødeklar, har vært det i noen uker nå. Slitt med maserier i to uker... Blitt like skuffet hver gang når det hele stopper opp etter etter timer med au-au... I dag er det akkurat en uke igjen til termin. Er så lei.. Sover dårlig, er sliten og lei og hormonell. Prøver å fungere som mamma til min syv år gamle sønn og som god samboer. Han er veldig forståelsesfull, så jeg slapper av rundt han, og lar han heller se hvordan det faktisk står til med meg. Han er god da... Sier at min graviditet er til hans glede uansett hva den gjør med meg, hihihi...

Nå har jeg blitt skikkelig forkjølet også. Halsen verker og nesa renner... Jaja.. Jeg må visst bare bite tennene sammen og holde ut den siste tiden.Skal til JM på torsdag, og da skal hun få lov til å sjekke modninga og så strippe meg! JEg vil ha dette overstått nå... Har begynt å grue meg skikkelig til fødselen, men må j ogjennom den, så... Det kommer jo til å gjøre så jææævlig vondt... Huff...

Mer jeg kan klage på?? Hmmm... Tror jeg stopper her jeg ;-)

Lykke til alle dere andre!

Skrevet

jeg har 16 dager igjen å formen er enkli bra...sover greit nok å har gått noen lange turer hver kveld nå får å prøve å "skru" babyn lengre ned..helst ut..hehe

Var på kontroll i dag å JM sa at babyn lå mye lengre ned enn sist uke så det er bra..ikke helt festa enda men hun trodde jeg kom til å føde først (er en til her jeg bor med temin samme dag som meg å en litt seinere i des.) så får håpe at det stemmer...gått opp 14 kilo til nå så føler meg litt tyngre enn før da..men ellers bra..:) kom kom lille venn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...