snartgift.no Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Det er kjempemange vers, handler om tre soldater (?) som vender hjem, den ene ønsker å gifte seg med prinsessen. Kongen mener han har ingen penger, med han har tre båter; en med gull, en med sølv og en til å frakte prinsessen hjem i. Han får henne til slutt og de feirer i åte dager.. Men hva heter sangen??
MammaTil2 Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Jeg fant bare den danske teksten når jeg søkte etter den på nettet, men du kan jo oversette selv: Tre små soldater de vendte hjem fra krigen tre små soldater de vendte hjem fra krigen og bum-bummelum, de vendte hjem fra krigen. Den ene soldat i hånden bar en rose Oppe på slottet ved vinduet sad prinsessen Lille soldat, så giv mig nu din rose Lille prinsesse, så giv du mig dit hjerte Lille soldat, tal derom med min fader Konge, goddag, så giv du mig din datter. Lille soldat, du har jo ingen penge Skibe jeg har, ja, hele tre på søen Et fyldt med guld, et andet fyldt med sølvtøj Og på det tredje jeg vil min brud hjemføre Lille soldat, så skal du ha´ min datter Oppe på slottet, der blev der fest og glæde
Himmel og hav Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Jo på norsk er det tre små tamburer. Norsk tekst her: http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?p=6566842
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå