Superlykkelig<3 Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Hvordan i huleste skal vi klare å få vår sønn som snart er 8 måneder til å sove hele natten? Holder på å bli fullstendig gal jeg.. Har ikke sovet en eneste hel natt siden han ble født! Synes det bare blir verre og verre... Nå legger vi ham rundt 1900 (aldri senere), så sover han kansje til 2200 eller rundt der.. og så er helvete igang og han holder det gående til neste morgen. Kan våkne opptil 15 ganger fra vi legger ham til neste morgen.. Hva skal vi gjøre? Han spiser godt, og jeg har vanskelig for å tro at han er sulten!? Men, kan jo aldri vite da han er en veeeeldig aktiv gutt! Noen som har noen gode råd??? Før jeg går fullstendig fra konseptene her.. :-(
bodøjente Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Kjenner til dette... Hun sov hele natten fra hun var 7-8 uker til hun rundet 3 mnd. Da var det over, har ikke tall på hvor mange ganger hun våknet. Etter at vi begynte med grøt ble det litt bedre. Og til slutt, sov hun kjempe godt igjen. Helt til hun ble forkjølet og deretter nå får tenner....
heldigec Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Det er mange veier til rom...og det kommer an på dine holdninger til feks å la barnet gråte i egen seng. Men en ting er sikkert; 15 ganger pr natt er helt uholdbart! Og han er ikke sulten! (rundt ca 6 mnd skal det ikke være nødvendig med nattmat lenger) Les litt om Ferbers metode og No Cry Sleep solution her inne eller på nettet og se hva som passe dere best. Selv har jeg veldig god erfaring med Ferbers metode og anbefaler den. Det er tøft de første 2 nettene men så får du lønn for strevet :-) Jeg er nok redd for at du må til med litt tydelige grenser her og at no-cry metoden kan bli for slitsom og langtekkelig for deg/dere.
Superlykkelig<3 Skrevet 27. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2007 Ferbers ja.. Vi prøvde det når det gjaldt å legge ham, tidligere var han helt på styr å legge også.. Så han sovner nå lett om kvelden. Men, kan vi bruke Ferbers om natta også? Har lest og lest og lest og lest alt jeg kommer over føler jeg, føler alle råd jeg finner går på legging, og det er som sagt ikke noe problem. Skal vi bare la han ligge i senga si og vræle når han våkner om natta? I timesvis? Eller hur?? Er supertakknemlig for alle råd vi kan få, for slik kan vi ikke ha det lengre! At jeg er gravid igjen gjør ikke saken noe lettere da..
♥ Linn venter på nr.2 ♥ Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 (Nå vet ikke jeg hvordan dere gjør det på natten, men her iallefall vår historie) Heisann! Min sønn er 9 mnd og vi hadde det på nesten samme måten med han.Han våkna i 21-22 tiden. Helt hysterisk.. hylskrik osv. Så vi tok han opp, roet han og så sovnet han ofte på faget mitt. Så la vi han i senga..Etterfulgt av å våkne igjen mange ganger i løpet av natta.. Han fikk ofte flaske i 4-5 tiden og da sov han vidre. På torsdag bestemte vi oss for å gå inn for nattesoving HELE natten..Ikke noe flakse og ikke ta han opp.. TORSDAG: La han uten flaske. Han gråt litt, vi satt inne hos han. Gikk fra en liten stund og kom inn igjen. 20 min tok det!!!!!!! Var helt overrasket. Hadde regnet med at det ville tatt mye lenger tid. Han våkna ikke på kvelden igjen slik han bruker?!?! Og sov til 6. Da gikk jeg inn roet han, satt på en cd med rolig musikk. Gikk ut igjen, og han var stille. Gikk en halvtime så våknet han igjen. Samme preosedyre; jeg gikk inn roet han og gikk ut igjen. Ny halvtime så på`n igjen. Sånn gikk det frem til 7 tiden. Stod opp. FREDAG: La han til vanlig tid i 19 tiden. Sovna etter 5 min. Og ikke skriking. kun litt sutring. Sov til 8.30!!!! LØRDAG: Tok 20 min og sovne med sov til 8.00 dagen etter. SØNDAG: La seg klokka 20 fordi vi hadde besøk. Rakk bare å gå opp så var det stille på rommet hans. Sov til 07.00. MANDAG: La han 19. Uten noe sutring. Sov til 07.30 i dag.. Så dette var tydeligvis måten for oss.. Funker over all forventning. Jeg lar ikke han ligge å gråte i lang tid. Går fort inn til han, roer han og går ut igjen..
♥ Linn venter på nr.2 ♥ Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Må bare legge til at etter vi begynte med dette får jeg han til å sove på dagen også. ) Før sov han 10-20 min to ganger. Nå sover han i 1-2 timer to ganger.
heldigec Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Ferber kan du fint bruke på natten også selv om selve metoden snakker om selve innsovningen. Når han våkner om natten så lar du ham skrike i 3 min, så 5min, så 7 min osv til max 15 min. Neste gang han våkner så begynner du "et hakk høyere opp (altså 5 min). Du må regne med at første natten blir et "helvete", men så vil det gå seg gradvis til. Les linken til "pappaimars?" (søk på den) så ser du en lykkelig historie helt lik din!
Superlykkelig<3 Skrevet 27. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2007 Takker for gode råd :-)
Bippe77 Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Når kan man begynne å tenkt på dette da? Lillegutt her er litt over 3 mnd... føles litt tidlig enda liksom.. men blir jo trøtt av å amme ham annehver time fra 00 og resten av natta... men må si han er flink til å legge seg da.. sovner uten problem kl 20 hver kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå