Luans mamma Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 eller vente å se det an? Har lest et sted at man skal gi febernedsettende dersom feberen overstiger 38,5. Pjokken her har 38,2 nå. Fikk vaksine i går på 5 mnd kontrollen. Han virker ganske fin, litt sutrete, men ellers blid og fornøyd.
heldigec Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Vent litt med febernedsettende, men ta ny temp om 30 min - 1 time. Er den oppadstigende så gi en stikkpille. 38C er ikke høy feber, men for å unngå evt feberkramper (som de kan få ved rask feber-oppgang) kan du evt gi en pille hvis den er på vei opp. Snakk ellers med HS om du er usikker.
MORsom Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Til vanlig trenger man ikke gi febernedstettende før barna viser dårlig allmenntilstand. Feber er kroppensmåte å kvitte seg med innfeksjoner osv. Feber rundt 40 da hadde jeg gitt febernedsettende pga fare for kramper og slikt, men det er vanlig at små barn kan få kjempe høy feber fort og dale like fort. Når det gjelder Vaksine kan paracet motivirke de andre symptomene like mye som feber så HS anbefaller paracet ved reaksjoner på vaksine.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Jeg pleier ikke å gi paracet før lillemor har så høy feber at jeg ser at det plager henne. Ungene tåler litt høyere feber enn vi voksne. Som regel har hun over 39 før det plager henne. Men det spørs jo litt hva som feiler også. Er det tenner så er terskelen litt lavere.
Snusmusa Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Er ingen ekspert men er det ikke vanlig at de kan få litt feber etter vaksinene da? Fikk beskjed om på 3mnd kontrollen.. Og samtidig sa hun at var feberen over 39 kunne jeg gi paracet. Men som det står over her, er det tenner er terskelen lavere Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå