karro Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Vet at det liksom vanligvis går over i løpet av tre måneder, men når er det vanlig å få det????
Skrømti Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Jeg vet ikke om gutten min kan betegnes som kolikkbarn egentlig, men for meg så føltes det iallefall som han hadde det. Den var bånn gass hele dagen med grining/skriking, og det begynte helt fra fødselen av! Hva som er vanlig vet jeg ikke...
Gjest Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Det er vanlig at det starter rundt 3-4 uker gammel.
Tredjemann på vei :D Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde kolikkbarn i 4 mnd! Jeg merket at han var veldig urolig og skrek høyere enn babyer vanligvis gjør allerede dagen etter fødselen tror jeg... Det tok seg opp skikkelig på dagtid 1 mnd etterpå, da begynte han å hylskrike hele ettermiddagen og kvelden. Det var lillejulaften for 2 år siden. Var helt utmatta da han endelig sovna så vi fikk pyntet juletreet i ro og fred... Sov vel rundt 4 timer den natta.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 startet 2 dager etter fødselen og varte til 3,5 mnd. Vanligvis går det over rundt 3-4 mnd.
Huldr@. Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Min eldste hadde kolikk, det startet 2-3 uker etter fødsel og ved 3 måneder forsvant det som dugg for solen!
camosilla Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Vet ikke for jeg har ingen barn fra før, men flere sier at kiropraktor er fint. Et par behandlinger så er det over (sier de jeg kjenner som har hatt kolikkbarn)
linzzy25 Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 jenta mi hadde kolikk fra dagen hun var født hun
ja08 Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Kolikk fra hun var 18 dgr.gml.og det varte i 3 mndr. Prøvde kiropraktor 3 ganger uten effekt. Slitsom periode! Alle små babyer plages litt med magen, men kolikk er noe helt annet. Vi opplevde at hun kunne ha vondt i opptil 6 timer før det gav seg. Smertene kom på kveld og natterstid. Hvis jeg får kolikkbaby igjen, vil jeg prøve en eller annen form for behandling til babyen.
Vårunge08 Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Starta ca. da hun var 3 uker. Slutta etter 3-4 uker, da jeg sluttet å drikke melk. Kommer til å være forsiktig med melk også denne ammeperioden.
Makko med to små gutter Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 Var au pair i usa. Jenta der fikk kollikk når hun var ca 3 uker, og skreik til hun var 5mnd (på dagen!). Da var det slutt, og vi hadde plutselig verdens søteste unge i hus! Men det var bare helt ubeskrivelig jævlig! Ikke uvanlig at hun skrek sammenhengende i 6 timer HVER dag. Når man da har en aktiv to åring man skal aktivisere ved siden av har man hendene fulle.... Det var dager jeg rett og slett ikke greide mer, og måtte få noen til å ta over den hylende baby'n. -Kjenner ei som ringte politiet og ba de komme før hun var slem mot barnet, de kom og babyen sluttet brått å skrike i armene på en 2meter høy bevepnet politimann ;-)
litasita Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 lisjejenta mi fikk kolikk når hun var to uker gammel... vi hadde heldigvis fått et godt råd med et vennepar av oss om at vi måtte ta kontakt med en manuellterapaut..... og det angrer jeg ik på.. vi fikk komme inn allerede da hun var 3 uker gammel og hadde tolv behandlinger etter det.. men tro det eller ei. alle rede etter første behandling,sov hun hele natten for første gang.... anbefaler alle og gjøre det samme, jo tidligere dere får hjelp jo raskere blir ungen kvitt kolikken
løve81 Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 Snuppa mi var vel et par uker da det startet for alvor, men vi var såpass "heldige" at hun sov om natta, og gråt om dagen, mest på formiddagen. (jeg var jo stort sett alene om dagen, men fikk i allefall sove om natta. Var født nesten 4 uker før termin, og kollikken gikk ikke over før 3mnd etter termin, altså da hun var ca 4 mnd. Det som hjalp hos oss var faktisk homøpati fikk to sorter dråper, og den ene hjalp ganske mye. Ellers prøvde jeg det meste uten hell (inkl slutte med ALT av melk )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå