Gå til innhold

Hehe, har dere også en sånn type på jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte er mennesker sånne "typer" som også andre kan kjenne seg igjen i.

Vi har for eksempel en her som alltid er så grusomt OPPGITT over alt mulig.

Han er per definisjon kritisk til ledelsen, og hva som enn skjer, så rister han på hodet, sukker, ler litt sånn "slitent" eller himler med øynene.

Han er en grei fyr, og har egentlig masse fornuftig å komme med, men av og til må jeg bare le av ham, for han er så utrolig forutsigbar.

Jeg kom på dette nå fordi han nettopp sendte ut en e-post (som svar på noe ledelsen har bedt om) som begynte med "Mulig jeg er treig, men..."

Og da satt jeg her og humret litt og så ham for meg - den mailen var bare så typisk for ham. Han kan beskrives med ett ord: OPPGITT.

Har dere noen sånne typer der hvor dere jobber? jeg innbiller meg at han ikke er den eneste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har ei sånn dame her hos oss! I tillegg til de egenskapene du beskriver, så snurper hun munnen sammen når noe er "ekstra ille"! Må bare legge til at hun har søkt 2 jobber i høst som hun har fått tilbud om (hun er dyktig på sitt felt), men har takket nei til begge!!! Men, her hos oss er det ille..............eller? ;-)

Skrevet

Der jeg jobbet for noen år siden, et produkjonsanlegg for ferskfisk, hadde vi samme typen, men han tippa over til å gå rundt å være dramatisk forbanna hele dagen. Det ble så patetisk til slutt at jeg kunne lappa til ham i trynet.

Vi hadde en formann som alle syns var morsom, han kunne kjefte og smelle, men han gjorde alt med glimt i øyet og masse humor. Han var tydeligvis helten til furtegrisen. Det han ikke forsto var at formannen hadde en viss autoritet etter mange år i jobben, og at halvparten av det han bannet over var tull. Furtegrisen kom inn som blodfersk nybegynner, og trodde at han i kraft av sin høye alder kunne gli inn på samme nivå som formannen, særlig hvis han hisset seg opp over den minste detalj. At kaffen var kald i pauserommet kunne han blåse opp til titansike proposjoner, og dersom det ble en pitte-liten stopp på samlebåndet, noe som er helt vanlig i en slik produksjon, fyrte han av en tirade så man skulle tro at brønnbåten haddde sunket. Vi lo bak ryggen på ham, alle som en, formannen også. Han skjønte det aldri.

Skrevet

Jaaaa. Alt skal være helt som det alltid har vært, og enhver endring blir tatt imot med å leite etter feil, kritiske punkte etc.

Ledelsen er noe herk, og det er et problem når de ikke er tilstede, og det er et problem når de er det.

Alt er galt, og helst skal han gjøre nøyaktig det samme hver eneste dag, uten å bli forstyrret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...