Gå til innhold

Hvordan legger dere barnet på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan legger dere barnet i sengen på dagen? Gutten vår gråter og sutrer så lenge før han sovner. er det bare å la han sutre, eller bør han taes opp innimellom? Han skal jo lære seg å sovne alene også? Han er blitt 5,5 mnd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt er også 5,5 mnd. Jeg (eller min mann) legger ham i vognen og går en kort liten tur med ham, som regel bare litt ned i veien og opp igjen, han pleier å sove i løpet av 1/2-5 minutter. Men om kvelden legger jeg ham i sengen våken og han finner roen selv. Da sutrer/gråter han gjerne litt, men da går jeg straks inn og gir smokken igjen og roer ham ned og går ut igjen. Du trenger nok ikke å ta am opp, men du bør ikke la ham ligge alene heller dersom du vil lære ham å finne roen selv, så små babyer skal ikke skrike seg i søvn uten at de føler tryggheten av en voksen sin hånd i sin eller tilsvarende.

Skrevet

Sengen om kveld/natt. Vogn på dagen. Bare legge dem rett ned uten noe dilling. De finner søvnen etterhvert. Kaller det gråtesang før de sovner. Noen må bare "få det ut". Dagens inntrykk. Kanskje de er overstimulert når de legger seg? Da er det godt å få skrike litt(:

Skrevet

Legges i senga for natta, blir ikke tatt opp igjen.. Bare inne å gir smokken et par ganger.. =) sovner etter alt fra 5-30min..

På dagen sover han i vogna.. Legger han ut i vogna og går inn igjen.. Ikke noe rugging eller trille tur.. Har aldri gjort det, ville ikke venne han til det. Sovner etter 5-10min. Evt må jeg gi han smokken et par ganger her også...

Hvis jeg går tur, noe jeg gjør et par tre ganger i uka, så sover han lenger, sikkert fordi han blir trillet. Men sover godt alene 2 timer i vogna som står stille.. Er veldig deilig.. =)

Skrevet

Min sover i vogn og vogge på dagtid, og da må jeg av og til rugge han i søvn. Er aldri noe problem og sovne alene på kvelden, men da er det jo mørkt også.

Skrevet

jeg legger han i senga si så sovner han etter noen minutter..

7.5 mnd

Skrevet

her er det soving på sofaen (passer på henne hele tiden, så hun ikke faller ned fra sofaen) eller i vogna når vi går tur på dagtid, om kv elden legges hun i senga si, sovner da etter ca.5-10 min. Hun ligger ofte å klagegråter på dagtid før hun sovner, noen ganger også om kvelden, men jeg gir henne smukken bare, tar henne ikke opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...