Kvitrebekk Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Tør dere ta nesedråper om kvelden? Har ikke turt å gjøre det, men det er en plage. Spesielt om natta. Saltvannsløsning fungerer ikke!!!
Sigurd&Solveig Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Jeg bruker nesespray absolutt hele tiden! Jeg blir pottetett med en gang og får helt panikk. Har forsøkt akupunktur og saltvann, men det hjelper ikke. I forrige svangerskap var det faktisk enda verre. Da gikk jeg på nesedråper i 4 måneder i strekk. I samråd med legen min fant vi ut at det var bedre å slutte med nesesprayen etter svangerskapet enn at jeg skulle være tett. 3 dager etter fødselen så var jeg helt fin igjen, så jeg var heldig med den. Uansett: om du bruker nesespray KUN før du skal legge deg om kvelden så tror jeg neppe det er farlig.
Serial mom Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Du kan bruke Otrivin nesespray,det er ikke farlig. (snakka med lege) Har vært forkjølt og tett i nesa 2 ganger på 6 uker nå,og bruker spray noen ganger iløpet av dagen for å ikke bli helt tett i pappen!
melkekua™ Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Har du prøvd den saltvannoppløsningen som har større verdi av salt enn den vanlige? Den heter Miwana Plus og er beregnet for gravide med tette neser? Har kjøpt den inn, men har ikke brukt den ennå. Du har kanskje prøvd den?
ett ønske oppfyllt Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Jeg bruker vanlige nesedråper når det trengst, trodde ikke det var farlig,,
melkekua™ Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Fant dette inne på babyverden der en spør om det samme: På pakningsvedlegget: Det står riktignok at den skal brukes med forsiktighet under svangerskap og amming p.g.a. at effekten den har på blodårene som trekker seg sammen. Det står også:” Bruk av terapeutiske doser medfører trolig ingen risiko for foster eller barn som ammes.” Referanse: Felleskatalogen.Du kan med andre ord unne deg en forsiktig bruk og overleve uten tet nese og dårlig samvittighet.
Kvitrebekk Skrevet 27. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2007 Høres ut som jeg skal få sove til kvelden i hvertfall! Takk takk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå