Gå til innhold

Moderator?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørre kan du sikkert, men tro ikke at du får svar på denne siden av jul - muligens blir du sletta i stedet sånn for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man gjøre da? Modde kan stenge kto og vedkommende kan åpne en ny. Kanskje et alternativ for DIB hadde vært å ikke godkjenne hotmail o.l. adresser? Det finnes flere forum som krever andre typer mailadresse. Blir litt mere slitsomt da med ørten forskjellige kontoer kanskje? Bare en tanke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen jeg meldte meg inn kunne jeg ikke gjøre det med yahoo-adresse. Da måtte moderator inn og godkjenne det etter at jeg sendte en mail og ba om det. Fin ordning, når jeg ser hvordan det er her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke teknisk mulighet til effektivt å stenge mennesker ute fra våre nettsider. Derimot kan vi sperre brukerkontoer, og dersom vedkommende som bryter regelverket benytter fast nick, så kan det være en egnet sanksjon. Dersom vedkommende derimot foretrekker å være anonym, så hjelper det lite at vi sperrer brukerkontoen, da det alltid vil være mulighet til å opprette en ny. Vi har en viss mulighet til å legge merke til slike nyregistreringer, og forsøke å sperre kontoer gjentatte ganger, men det er ikke fullt ut effektivt, og også ganske ressurskrevende.

 

Derfor er nok vårt beste virkemiddel å slette innlegg som vedkommende har postet (og i såfall sletter vi alt som er skrevet i en periode), samt å forsøke å påvirke via mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg stille et hypotetisk spm. Hva om noen la ut innformasjon om en bruker som strider i mot norsk lov. Hvis brukeren da anmelder det så kan dere gi ut den informasjonen dere har uansett om vedkommende var anonym eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom politiet kommer til oss og ber om informasjon, så vil de få det i den grad det finnes her på våre sider. De har også mulighet for å gå lengre enn bare en ip adresse, så dersom de vil, så er det ikke vanskelig for dem å identifisere den enkelte pc og derigjennom eierne av denne.

Dette er noe alle som legger innlegg burde huske på, man er ikke så usynlig som man gjerne vil tro.

Det er faktisk bare to ganger til nå at vi har kontaktet politiet og i begge tilfellene dreide det seg om menneskeliv som muligens var i fare.

Håper dette var et bra nok svar.

Riktig lykke til videre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg ,men er det bare jeg som ikke får fram det siste innlegget til moderator?

Det skal være 9 innlegg og jeg får kun opp 8.

Sist innlegg fra moderator var:

9 innlegg sø. 2. des 2007 ???

 

Jeg får det ikke opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...