MartheMor+Lillegutt Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Hadde dere mye fravær fra jobben i forbindelse med prøverørsbehandlingen? Jeg er litt bekymra med tanke på at vi blir henvist til Haugesund i januar, og jeg begynner i ny jobb i februar. Hvordan ville dere ha håndtert dette?
Lina08 Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Hei! Jeg hadde endel fravær ja..ble flere blodprøver og ultralyder, og dette tok jo hele dagen..blodprøve på morningen og ultralyd på ettermiddagen..jeg bor langt fra sykehuset, så det var uaktuelt å dra på jobb i mellomtiden... jeg valgte å være åpen om dette til sjefen, og fikk permisjon med lønn (velferdsperm)...nå har jeg hatt den jobben i mange år, du begynner i ny jobb og jeg skjønner at det kanskje kan være ubehagelig å starte med mye fravær...men jeg tror likevel det beste er å si det...eller så kan du prøve å bytte vakter, jobbe inn etc...eventuelt en sykmld for hele perioden... Lykke til i alle fall:-)
Lina08 Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 I samma slengen vil jeg tipse deg om "assistert befruktning", et eget forum her inne..masse hyggelige damer og man får stort sett alltid svar på det man lurer på:-)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 27. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2007 Takk for svar:) Ja ville kanskje vært like greit å si det som det er.. Men når du sier ultralyd og blodprøver, er ikke dette noe man kan ta hos egen fastlege/gyn? Må det skje der man tar prøverørsbehandling?
Lina08 Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Hei! Ultralyd og blodprøve tok jeg flere av når det nærmet seg tid for uttak.. Hvis du skal ta blodprøve hos egen lege vil det ta noen dager før sykehuset der du går igjennom ivf får svar..min lege på ivf-klinikken ville se verdiene samme dag..når det gjelder ultralyd så er jo det for å sjekke størrelsen og modning på eggene..ut ifra det vil legen bestemme om du trenger å øke doseringa på sprøytene, og vil kunne se når uttaket kan gjøres...Den siste uka før uttak var jeg inne til blodprøve og ul fire ganger (annenhver dag), og de to siste gangene ble det bestemt å øke dosen, pluss at vi avtalte dato for uttak... Så jeg ville ikke blandet inn fastlegen/gyn i dette, tror heller ikke de på ivf er interessert i det... Du får bare fortsette å spørre hvis du lurer på noe, evnt send PM..
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Hei:-) Ved første forsøk hadde jeg ikke så mye fravær, men presset meg selv veldig da fordi det var ingen som visste noe. Jeg fikk mye bivirkninger av medisinene og måtte ha mange ultralyder og lang stimulering. Jeg var og i Haugesund men er bosatt i utenfor krisitansand, så alle mine ultralyder ble fortatt hos min gyn. Var kun i Haugesund ved uttak og innsetting. Når jeg hadde UL timer sa jeg bare at jeg var til spesialist pga noe jenteting, da spurte de ikke mer:-) Jeg ville ventet med å si noe hvis jeg var deg. Mange får ingen bivirkninger og må heller ikke på så mange UL, da er du kun borte ca 3 dager i forbindelse med uttak og innsetting. Da kan du jo bare ha en "influensa". Iallfall siden det er ny jobb ville jeg først prøvd å holde det hemmelig. Jeg valgte å fortelle det når jeg mistet etter første fryseforsøk. Jeg fant ut at det var best å fortelle det slik at jeg ville få mer forståelse og lettere kunne ta noen timer eller dager fri når jeg var dårlig. Angrer ikke på det! Jeg ønsker deg masse lykke til, det er en slitsom og spennende prosess dere skal gjennom nå, men gud som det er verdt det når det endelig klaffer! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå