Gå til innhold

Hjelp ingen penger i desember????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart ferdig med permisjonen min, desember er liksom de ukene jeg har ferie, jeg fikk feriepenger i sommer( jobber som lærer), betyr det at jeg ikke får lønn nå i desember??

Hjelp noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde satt opp hele juli som ferie og fikk ikke foreldrepenger da. så hvis du har desember satt opp som ferie vil jeg anta du ikke får penger.

Skrevet

Må bare spørre fikk du penger av nav eller arbeidsgiver?

Skrevet

Om du har satt opp ferie i desember, får du vanlig lønn fra arbeidsgiver.

Vi har 5 ferieuker i Norge - betalt med full lønn. Dette har ikke noe med feriepengene å gjøre.

Skrevet

Jeg får ikke penger av arbeidsgiver når jeg har ferie.... men får både lønn og feriepenger i juli uansett...

Skrevet

om du har 5 uker ferie med betalt ville jeg beholdt den jobben lenge.

Man har ikke betalt når man har ferie med mindre de har en ordning på det.

Om permisjonen går ut og desember er oppsatt som ferie får du ikke .penger, ettersom du allerede har tatt ut ferie penger

Skrevet

Hva jobber du med? Er det forskjell på lærere i kommunen og andre arbeidstakere? Blir litt forvirret jeg nå...........

Skrevet

Phu da er julen reddet, får vanlig lønn i desember. HURRA!!!!! HI

Skrevet

Man har jo 5 ferieuker hvert år, med lønn! Jeg gikk ut i permisjon i juli og hadde derfor ikke brukt noen av mine ferieuker. Vi får ikke lønn i juni, men feriepenger og når vi tar ferie i juli eller august, får vi fortsatt lønn for det!

Tror ikke dette er noen spesiell ordning!

Skrevet

skjønner ikke hvordan man får til det da men... Da må man isåfall kun ha fått feriepenger i sommer(istedet for vanlig lønn) og utsatt permisjonen tilsvarende uker. Man kan ikke få lønn og feriepenger samtidig og igjen få lønn når man tar ut ferie senere... Det skjønner iallefall ikke jeg noe av... hehe

Skrevet

Du ble sikkert trukket for ferien i juli, er det som er mest vanlig. Eller fikk du både lønn og feriepenger i juli?

Skrevet

Vi har ikke 5 uker med betalt ferie i norge nei. Vi får feriepenger som "lønn" den mnd vi blir trukket for ferielønna.

Skrevet

Du skriver jo selv at "vi får ikke lønn i juni" Feriepenger er ikke det samme som lønn.

Skrevet

Er det meg du snakker til...?

Jeg får vanlig lønn i 11 mnd og feriepenger den 12. mnd (i juni). Derfor står jeg ikke uten lønn de 5 ukene jeg har ferie, hvis du skjønner. Jeg har også forlenget permisjonen min ved å ta ferie innimellom i permisjonen.

Dere vet det at om man tar ferie i jule ukene, så bruker man bare 5 feriedager (altså en uke ferie) i forhold til om dere lar permisjonen løpe, så bruker dere to permisjonsuker (permisjonsukene tar ikke hensyn til helligdager). Jeg har derfor tatt ferie i julen og påsken og har "spart" inn to permisjonsuker på det! ;-)

Vet ikke om dere skjønner jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...