Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Jeg er snart ferdig med permisjonen min, desember er liksom de ukene jeg har ferie, jeg fikk feriepenger i sommer( jobber som lærer), betyr det at jeg ikke får lønn nå i desember?? Hjelp noen som vet?
Tia med 2 ♀ Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde satt opp hele juli som ferie og fikk ikke foreldrepenger da. så hvis du har desember satt opp som ferie vil jeg anta du ikke får penger.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Må bare spørre fikk du penger av nav eller arbeidsgiver?
Lillegullet130707 Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Om du har satt opp ferie i desember, får du vanlig lønn fra arbeidsgiver. Vi har 5 ferieuker i Norge - betalt med full lønn. Dette har ikke noe med feriepengene å gjøre.
Mamsen og lillegutt Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Jeg får ikke penger av arbeidsgiver når jeg har ferie.... men får både lønn og feriepenger i juli uansett...
Mor&barn Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 om du har 5 uker ferie med betalt ville jeg beholdt den jobben lenge. Man har ikke betalt når man har ferie med mindre de har en ordning på det. Om permisjonen går ut og desember er oppsatt som ferie får du ikke .penger, ettersom du allerede har tatt ut ferie penger
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Hva jobber du med? Er det forskjell på lærere i kommunen og andre arbeidstakere? Blir litt forvirret jeg nå...........
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Phu da er julen reddet, får vanlig lønn i desember. HURRA!!!!! HI
Lillegullet130707 Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Man har jo 5 ferieuker hvert år, med lønn! Jeg gikk ut i permisjon i juli og hadde derfor ikke brukt noen av mine ferieuker. Vi får ikke lønn i juni, men feriepenger og når vi tar ferie i juli eller august, får vi fortsatt lønn for det! Tror ikke dette er noen spesiell ordning!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 skjønner ikke hvordan man får til det da men... Da må man isåfall kun ha fått feriepenger i sommer(istedet for vanlig lønn) og utsatt permisjonen tilsvarende uker. Man kan ikke få lønn og feriepenger samtidig og igjen få lønn når man tar ut ferie senere... Det skjønner iallefall ikke jeg noe av... hehe
Gjest Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 Du ble sikkert trukket for ferien i juli, er det som er mest vanlig. Eller fikk du både lønn og feriepenger i juli?
Gjest Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 Vi har ikke 5 uker med betalt ferie i norge nei. Vi får feriepenger som "lønn" den mnd vi blir trukket for ferielønna.
Gjest Skrevet 27. november 2007 #13 Skrevet 27. november 2007 Du skriver jo selv at "vi får ikke lønn i juni" Feriepenger er ikke det samme som lønn.
Lillegullet130707 Skrevet 27. november 2007 #14 Skrevet 27. november 2007 Er det meg du snakker til...? Jeg får vanlig lønn i 11 mnd og feriepenger den 12. mnd (i juni). Derfor står jeg ikke uten lønn de 5 ukene jeg har ferie, hvis du skjønner. Jeg har også forlenget permisjonen min ved å ta ferie innimellom i permisjonen. Dere vet det at om man tar ferie i jule ukene, så bruker man bare 5 feriedager (altså en uke ferie) i forhold til om dere lar permisjonen løpe, så bruker dere to permisjonsuker (permisjonsukene tar ikke hensyn til helligdager). Jeg har derfor tatt ferie i julen og påsken og har "spart" inn to permisjonsuker på det! ;-) Vet ikke om dere skjønner jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå