AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Fra å sove ganske godt fra 21-6, så sover hun nå godt fra 19-1 og så er det våken fra 2.30 og fram til stå opp tid ca hver time. Kl 4 tar det helt av med hvert tiende minutt.. Gir henne pupp kl 19 og når jeg legger meg..ca 23. I natt måtte hun få kl 5 og vi som har klart å drøye henne til 6 før. Var plent umulig i natt.. Hun virker også mer misfornøyd på dagtid...sukk.. Hun er 4mnd og 10 dager.. Vil ikke begynne med grøt enda.. Noen som har noen gode råd.? Blir så trøtt av dette.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Hvorfor vil du ikke begunne med grøt? For meg ser det ut som om hun er sulten... Du kan jo starte med maisgrøt, den tilberedes med mm
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 27. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2007 Ja..nei, jeg kvier meg liksom litt for å gå i mot anbefalingene. Det er jo ikke bevist at de sover bedre med grøt heller såvidt jeg vet.. Men..ja..ikke så lett dette--Hun er ei veldig stor jente så da trenger de jo sikkert mere mat..
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Hei AnLin Jeg forstaar godt at du vil vente inntil det er "anbefalt riktig" aa gi groet. Men hva er viktigst, at man foelger boka slavisk eller at baby blir mett? Jeg synes det var veldig vanskelig selv, men valgte til slutt aa begynne med litt maisgroet for 3 dager siden. I natt har min lille Anna sovet fra 7.30 til 5.30 uten mat... kun avbrutt av litt "gi meg smokken-grining". For meg var det til slutt ikke noe alternativ. Anna fikk helt klart ikke nok mat (la paa seg kun 80g i uka over de siste 4 ukene) og vaaknet mer eller mindre hver time hele natta igjennom. Det var slitsomt baade for henne og meg. Saa mitt raad er aa gjoere det man selv foeler er best for babyen sin. Det er ingen garanti for at hun sover bedre av groet, men det kan kanskje vaere verdt et forsoek? Lykke til uansett hva du velger.
Fia tobarnsmor Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Hei AnLin! Du sier at det ikke er bevist at babyer sover bedre når de får grøt, men det er da ingen som har forsket på babyen din? :-) Det jeg mener er at alle er så forskjellige, og kanskje nettopp din baby trenger mer næring enn det du kan gi henne. Ingen av dere har det godt med slike netter som du beskriver, og det er nok et tegn på at noe ikke er helt som det skal. Hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd med litt grøt. Evt kan du lage velling, altså blande mm med litt maisgrøtpulver, slik at du kan gi det på flaske. Det begynte jeg med:-) Du må ofre en smokketut, og klippet hullet større, da:-) Lykke til, håper det ordner seg på den ene eller andre måten. Jeg vet at det er slitsomt!! Klem
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 27. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2007 Tusen takk for svar søte dere. :0) Tror hun legger på seg veldig bra, så det er ikke noe problem, men hun vil nok ha noe mer, ja... Kan nok kanskje stemme det.. Uff..ja jeg får gå et par runder med meg selv så kan vi kanskje begynne med velling...hørtes ikke så skummelt ut.. :0)Uff..føler meg litt dum, men er så vanskelig dette..
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Du maa ikke foele deg dum, for det er KJEMPEVANSKELIG dette her. Men i bunn og grunn vil man bare det beste for babyen sin, og naar man er foerstegangs og nybegynner er det lett aa bli litt usikker. Det hoerer med til min historie at Anna ELSKER groeten og har gjort det fra foerste skje! Saa jeg foeler i hvert fall at jeg har gjorde rett valg for henne til slutt, siden hun ble saa glad for litt groet! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Jeg forstår godt at du ikke vil gi grøt allerede. Jenta mi er nesten 10 mnd og styrte om natta slik som din fra hun var ca 4 mnd til nå nettopp. Jeg begynte med litt grøt rundt 5 mnd, men hun sov overhodet ikke bedre, heller ikke da vi var oppe i 3 porsjoner grøt om dagen i tillegg til middag. Nå først når hun får noen ekstra store porsjoner grøt har hun begynt å sove bedre, men er jo ikke sikker på at det har noe med grøten å gjøre likevel. Jeg tror jeg ville prøvd litt mme om kvelden i stedet for grøt, det hjelper visst noen. (Det kunne ikke jeg prøve pga allergi).
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Hei An-Lin Jeg fødte bare fire dager etter deg, og jeg skjønner deg godt. Jeg hadde også litt aversoner mot å begynne med grøt, men Adrian bare styra og sutret ved puppen og det virket veldig som om han ville ha mer mat enn jeg greide å gi han. Vu begynte sakte å gi han noen skjeer bare for å se hvordan han reagerte på å spise grøt og nå spiser han både på formiddagen og på kvelden og vi har fått en mye mer fornøyd og tilfreds baby. Det helsesøster sa til oss, var at om vi følte at han trengte ekstra mat, så anbefalte hun ihvertfall heller å begynne med grøt enn med morsmelkerstatning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå